תמלול הכתבה: עצרו את המלחמה הבאה

קריאות בהפגנה: גם בעזה גם בשדרות, ילדים רוצים לחיות!
נעמיקה ציון: עברנו שלוש מלחמות ואין ספור מבצעים צבאיים שהמיטו על שני הצדדים עוד הרס, עוד יאוש, אובדן שאין לו שיעור וטראומה שאין לה פוסט. ריח המלחמה הבאה ונבואתה המצמיתה של חווה אלברשטיין "שוב מתחילים מהתחלה", כבר עומדים באוויר. זו הסיבה שהתכנסנו כאן בקריאה חוזרת ונשנית למנהיגי ישראל, למנהיגי החמאס ולמנהיגי העולם, לנתץ פעם אחת את פרדיגמת הכוח ומצעד האיוולת של המלחמות שהפכו לנו לדרך חיים ולהציע יוזמה יצירתית ונועזת שתביא לשיקום עזה ותעניק לשני הצדדים תקווה לחיים נורמליים.
ליה: אני גרה פה שנה. אתה קם בבוקר ואתה רואה את הצד השני וזה גורם לכל מיני רגשות, שאתה יודע שמהצד השני אין רק אנשים רעים, יש גם אנשים שרוצים להתפרנס ולחיות ולשמוח.
ים: אני תמיד צוחקת יחד עם חברים וחברות שלי שאני גרה בתוך עזה. זה אומר שלפעמים יש קצת רעשים, זה אומר שיש הרבה היסטריה של אמא שלי, אבל בעקרון זה לא כזה נורא כמו שעושים מזה.
ליה: אנחנו מרגישים שאנחנו לבד פה, ושבעצם מתעניינים בנו רק כשיש איזה כמות מסוימת של נפילות. ההרגשה הזאת של להיות לבד ולהרגיש שאנחנו פה לבד ואנחנו לא מעניינים אף אחד, היא ההרגשה הכי קשה בעולם.
מתוך העצרת: אני מדברת כרגע עם היבא מעזה, היא תדבר באנגלית והיא תספר קצת על החיים בעזה והיא יודעת שכאן אנחנו עושים צעדה ועצרת לעצור את המלחמה הבאה.
היבא: זה הולך ונעשה גרוע מיום ליום, אנשים סובלים מעוני, מחסור בציוד רפואי ותרפות, מחסור בחשמל. יש כאן דור שלם שלא מכיר את המשמעות של חשמל 24 שעות ביממה. לפני כשבועיים משפחה איבדה שלושה תינוקות אשר נשרפו למוות בגלל שריפה שנגרמה מתאורת נר.
רוני קידר: יש לנו חששות מהממשלה החדשה. אנחנו שמענו את ליברמן, אנחנו יודעים איך החשיבה שלו, מה החשיבה שלו. אני תוהה אם אולי, אם משהו מתבשל באזור, ואנחנו קצת שומעים שמשהו מתבשל באזור, אנחנו כבר ניסינו מלחמות, אנחנו יודעים הרי שהאלימות לא עובדת וחייבים להתחיל למצוא נוסחה חדשה, וזאת הקריאה שלנו.
הלוואי ויפתחו שוב שערי גן עדן, הלוואי ויתמזגו מזרח ומערב, הלוואי...

סוף תמלול הכתבה: עצרו את המלחמה הבאה
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס