תמלול הכתבה: קריאה בהולה למתמודדים בבחירות במצעד האקלים

מאיה יעקבס: נושא הגנת הסביבה זה נושא של הגנת החיים שלנו, והפקרת הסביבה זה הפקרת החיים שלנו. מפספסים את האיום הכי גדול על מדינת ישראל. כי אם אין לנו אוויר, ואם אין לנו מים, ואין לנו מזון נקיים, אין לנו חיים.
יובל אלון: בעתיד כשאתה תשב על הים, אתה תראה מול העיניים שלך לא אופק, אלא ילך לך הדופק. זה העשר שנים האחרונות שלנו להגן על הכדור הזה ועל רצועת חוף הים התיכון.
ויקטור וייס: אנחנו ממש עכשיו נמצאים בעיצומו של משבר האקלים. האקלים לא מתחלק, שינויי הטמפרטורה בעולם באופן שוויוני, והאזור שלנו הולך להתחמם פי שתיים. קודם כל זה פוגע באנשים המוחלשים, באוכלוסיות המוחלשות.
אביה: אף פעם זה לא גיל מוקדם מידי. שמעתי שהקוטב מתייבש, ותהיה הצפה עולמית, ויש כל מיני אנשים שנמצאים שם ונוהגים ממש לידינו, ופשוט מתעלמים מכל התהלוכה הזאת. שימצאו מקום חנייה מהר, ויצטרפו אלינו.
כרמל גבעול: זה לא משנה אם אני ערבי מאום אל-פאחם, יהודי מתל אביב, האינטרס שלי שיהיה לי אוויר נקי, שתהיה לי תחבורה ציבורית, שהילדים שלי יוכלו לחיות בעולם בעוד 20 שנה. יש פה סיפור של כמה חברות חזקות, עשירות שמנצלות אותנו בשביל הרווחים שלהם.
יאשה מארמר: מה שדחוף זה לבנות בחברה כוח פוליטי חדש, כוח סוציאליסטי, מפלגה סוציאליסטית של מעמד העובדים  שתשים את האינטרסים שלנו לפני האינטרסים של התאגידים והטייקונים גם בהקשר הזה, גם בהקשר הסביבתי.
מרסלו שטרנברג: הדרישות צריכות להיות שהממשלה מתחייבת להפחתת פליטות גזי חממה, מתחייבת לשמירת השטחים הפתוחים, מתחייבת לשמירת הנחלים שמתייבשים, התחייבות לשמירת ים המלח, מתחייבת לכל הנושאים שהם כיום ישנו נגע סביבתי, ופגיעה בסביבה. להפסיק את זה ולנסות להחזיר את התהליך אחורה.
מאיה יעקבס: אנחנו פה, כל האנשים האלה דורשים מכל המועמדים, מכל המפלגות לשים את הנושא הסביבתי במרכז.
ויקטור וייס: יש פה התגייסות מטורפת של המון המון ארגונים שבעצם התכנסו יחדיו להוביל מאבק חברתי, סביבתי משמעותי 10 ימים לפני הבחירות, כדי להעביר מסר מאוד ברור לממשלה, שאי אפשר להמשיך להתעלם
מהאתגר הסביבתי הכי גדול של החברה האנושית. לגבש תכנית ולשים תכנית אסטרטגית שאומרת אלה היעדים שלנו. אנחנו רוצים להעביר את המהפכה האנרגטית בישראל, לשאוף ל-100% אנרגיות מתחדשות, הכי מהר שאפשר. אנחנו רוצים לפטור אותנו מבעיית הפקקים והכבישים, אנחנו רוצים לחולל פה מהפכה שתצעיד את מדינת ישראל ואת המשק הכלכלי הישראלי להיות המובילים בעולם, כמו שאנחנו ראויים להיות.

סוף תמלול הכתבה: קריאה בהולה למתמודדים בבחירות במצעד האקלים
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס