תלמידים ערבים ביקרו בבתי ספר יהודיים בחיפה ובקיבוץ יפעת והסבירו על השביתה המתמשכת מזה 20 ימים בבתי הספר הכנסייתיים. בחיפה עצמה, 70% מהתלמידים הערבים-פלסטינים לומדים בבתי הספר הכנסייתיים, אך עד פעילות ההסברה, מעטים מהתלמידים היהודים בעיר ידעו מה הן דרישות השביתה.
קבוצת תלמידים מבתי הספר "נזירות נצרת" בחיפה ושפרעם, "יוחנן הקדוש" ו"כרמל" בחיפה, נפגשו שלשום, ראשון (20.09.2015) עם תלמידי בית ספר "ליאו באק" בחיפה. הם מסרו מכתב תודה לתלמידי "ליאו באק" על הצטרפותם לשביתה למשך שעתיים באותו היום בבוקר.
מורים והורים פעילים ליוו את הביקור. אחד ההורים הפעילים במאבק, פאדי סווידאן, אמר לאחר המפגש: "התרגשתי מההזדהות של התלמידים אשר הביעו את התפלאותם וייאושם מעמדת משרד החינוך והממשלה. הם גינו את האפליה המתמשכת של המדינה כלפי אזרחיה הערבים". פאדי הדגיש את חשיבותם של מפגשים אלה, על בסיס יומי, שכן "זו הייתה חוויה מיוחדת במינה ומעצימה במיוחד".
התלמידה מרתא וורוור דיברה בפני תלמידי "ליאו באק" על חלקם של התלמידים במאבק על עתיד בתי הספר בהם הם מתחנכים. היא הציגה נתונים אודות הקיצוץ המתמשך בתקציבי בתי הספר הכנסייתיים, אשר מופלים לרעה לעומת בתי הספר מוכרים-שאינם-רשמיים אחרים, במיוחד אלו השייכים לרשתות החינוך החרדי.
زيارة الي ليوبك ביקור בליאובקعن مبادرة طاقم الاعلام لنضال المدارس الأهلية في حيفا
زيارة طلاب المدارس الأهلية لمدرسة ليوبك اللتي تضامنت مع مدارسنا والإضراب لمدة ساعتين صباح اليوم
تصوير واعداد: الفرد حداد
#حقنا_نتعلم
#OurRightToLearn
#זכותנו_ללמודPosted by حقنا نتعلم Our right to learn on Sunday, September 20, 2015
אמא לשני ילדים שהשתתפה בביקור אמרה: "התלמידים והמורים בביה"ס "ליאו באק" קיבלו אותנו בחום, הקשיבו למצוקה שלנו וגילו אהדה למאבק שלנו. וזה מחמם את הלב. הם התעניינו מאוד וחלקם אף העלה הצעות לדרכי מאבק חדשות, בכדי שנשיג את זכויותינו".
לא הרחק מחיפה, הוזמנו מורים מביה"ס הפטריארכאלי הלטיני יפיע לביקור בביה"ס העמק המערבי בקיבוץ יפעת. המורה לעברית קיסר ראשק נתן סקירה מפורטת של הקיצוצים בתקציבי בתי הספר הכניסייתיים לאורך השנים. כמו כן הוא הדגיש את מיקומם וחשיבותם של בתי ספר אלה בחברה הערבית ובישראל בכלל. רולא נוסייר, מורה לתקשורת בביה"ס, הציגה את דרכי המאבק המיוחדים שנחלו הצלחה מרובה עד כה, והדגישה את חשיבות הבעת התמיכה בשביתה וההזדהות של בתי הספר האחרים במדינה ואת הצורך בתמיכת הציבור הרחב. תלמידי ביה"ס העמק התעניינו, ושאלו בעיקר לגבי מעמד בתי הספר הכנסייתיים בישראל, והמחסור בהסדרת מעמדם מטעם משרד החינוך. המורה קיסר רואה בהתעניינות זו הכרה בלגיטימיות המאבק וחשיבותו. הוא אומר: "במפגש היום עם המורים והתלמידים, הצלחנו להשמיע את קולנו ל-500 בתים נוספים".
מורה האזרחות והיסטוריה בבית הספר, תמיר, הדגיש כי ישנה חשיבות יתרה למפגשים מסוג זה, במיוחד לאור זה שתלמידים יהודים לא יודעים על מאבקם ובעיותיהם של האוכלוסיות האחרות בישראל, וקרא להמשיך ולהרחיב יוזמות מעין אלה על מנת שיהפכו לשגרה יומית בחיי התלמידים בישראל בכלל. חלק גדול מבתי הספר הערביים בישראלים סובלים ממחסור גדול במבנים, כיתות לימוד, ובתקציבים. בנגב ישנם יישובים גדולים שאין בהם אף לא בית ספר אחד, במקומות אחרים בתי הספר לא מונגשים, ואין הסעות לתלמידים.
הוספת תגובה לכתבה