תמלול הכתבה: מיואשים ומצביעים ביבי

מרגלית: אני חושבת שהמצב הכלכלי לא טוב, למרות שמבחינה מסוימת אנשים מבזבזים בצורה כזאת, שאת לא מרגישה שזה לא טוב אבל זה לא טוב.
איגור: מעלים את המחירים יותר מדי ולא חושבים על המשכורת של האנשים. בואו נגיד יש משפחה עם חמש אנשים והאימא מקבלת 4000, לממשלה לא אכפת כמה אתה מקבל. אם אתה צריך לשלם להם חוב אתה משלם ולא משנה איך אתה תשלם.
ציון: מצב קשה, יש אנשים שלא יכולים להתקיים פה.
נאוה: זאת תחושה של מרוץ עכברים כזה, שאתה מנסה ומנסה להתקדם ואי אפשר קשה.
כתבת: אז אתה לא חושב שכדאי לנסות מישהו אחר עכשיו ?
ציון: לא אני חושב שביבי הכי מתאים. אין שני לו.
מנחם: ביבי מבחינת ביטחון אף אחד לא יכול להיות יותר טוב ממנו.
נאוה: ביבי כמועמד לראש ממשלה הוא המועמד הראוי, אני לא רואה מישהו אחר שלפחות מבחינת ביטחון אני אוכל להצביע עבורו ולהרגיש בנוח עם זה
הילה: אני חושבת שצריך להצביע לימין אבל כן להתחיל ולענות על הבעיות שיש במדינה כי בינתיים לא רק שלא ענו על הבעיות היא גם הידרדרה. אז כן צריך להתחיל לפתור את הבעיות במדינה אבל אל דרך הצבעה לשמאל.
ג'סיקה נבו: חוקרים וחוקרות הם מאוד שואלים את עצמם ומתלבטים בנושא למה אנשים מצבעים ממשיכים להצביע עבור מפלגות שלא תורמות לאינטרסים שלהם או שזה לא אפקטיבי. אחת השאלות שנשאלות בתוך המחקרים האלו הוא מה האינטרסים של האנשים ולכאורה הנושא הכלכלי ובימים האחרונים אנחנו בארץ חשופים לדוחות עוני השונים לכאורה זה הנושא המרכזי והסתבר שהאינטרסים של האנשים גם במחקרים באירופה ובארה"ב האינטרסים הם הרבה יותר קשורים לערכים גדולים, לערכים שמצטיירים כמוסר כהדברים הגדולים של החיים כמו לפעמים בארה"ב זה נושא של דת ואצלנו זה אידיולוגיות שקשורות לביטחון.
הילה: כי במידה ונצביע לשמאל תקום פה מדינה שהיא פלסטינית ותקום פה מדינה שיהיה לה אולי שני עמים ואהיה התפלגות באיזה שהוא מקום במדינת ישראל ואני לא חושבת שזה נכון.
גל: גם שמאל חזק וגם ימין חזק. עם כל העם בדעה אחת אפשר לעשות משהו אבל שהעם מפולג וזה חצי חצי אז תמיד עדיף ללכת לצד שיש לו יותר כוח כי בסה"כ זה משא ומתן עם הערבים.
ג'סיקה נבו: לפעמים האנשים ממעמד סוציו אקונומי נמוך איכשהו נאחזים לפעמים בגלל הפחד של החוסר בטחון כלכלי נאחזים לנואמים שנותנים יותר ביטוי רגשי כמו מנחם בגין או בנימין נתניהו. שאומרים אנחנו עם במצור כל האויבים נגדנו, אנחנו צריכים להתמודד עם זה וכמובן הפצצה של איראן הולכת ליפול כאן כל רגע. ואכן המפלגות שמבטיחות לנו צבא יותר חזק, תקציב יותר גדול, ביטחון לעומת תקציבים לבריאות או לחינוך שלכאורה זה הולך נגד הבן אדם. הדברים הגדולים והרטוריקה הרגשית שמלווה בסיפורים לעומת לפעמים השמאל שנותן נתונים סטטיסטים, רציונלים שזה משהו שלא כלכך עובד.
שלמה: ביבי משרה ביטחון לעם ולכן הוא נבחר עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם. למרות שכל הפריפריה סופגת מכות מאוד כואבות אבל הם שוכחים את זה אחרי חודש.
ג'סיקה נבו: דבר נוסף שמחקרים של השנים האחרונות מראים שאנשים לא רוצים להצביע למפלגות שתומכות בעניים כי הם לא קוראים לעצמם עניים, הם לא רוצים לקרוא לעצמם עניים וגם לא רוצים לקרוא לעצמם "מעמד עובדים" והרבה מאוד מחקרים הראו ונראה לי שאנחנו יכולים גם לבדוק את ההשלכות שזה על ישראל שאנשים בעצם מצביעים הצבעה של סוג של שאיפה לאיזה מעמד חברתי אני רוצה להיות שייך אני לא מצביע למפלגה שלפעמים היא מדברת בהתנשאות על העניים כי אני לא שייך לשם. מקסימום אנשים רוצים לקרוא לעצמם "מעמד ביניים במאבק" אבל האנשים הם לא מעמד עובדים ולא מעמד של עניים.

סוף תמלול הכתבה: מיואשים ומצביעים ביבי

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס