תמלול הכתבה: שחיטה תקשורתית

מגישה: כותרות העיתונים זעקו "אנטישמיות" בדיווח על החלטת ממשלת דנמרק לאסור שחיטה כשרה כמנהג הדת היהודית והמוסלמית, בטענה כי שחיטה זו גורמת סבל רב לחיה. מי שקרא את האותיות הקטנות יכול היה לגלות כי החקיקה הזו כמעט ואינה צפויה להשפיע על הקהילה היהודית המקומית המונה כ-6,000 נפשות, הצורכת בשר מיבוא. חלק מגופי התקשורת בישראל, בעיקר בעלי הנטייה הימנית, כרכו בפרסום הידיעה גם את דבר הריגתו חסרת התכלית של הג'ירף מריוס בגן החיות בדנמרק, כדי לחזק את הטענה כי צער בעלי החיים דווקא אינו הדבר שבלב דאגתם של מקבלי ההחלטות בדנמרק.

יעקב אחימאיר: החליטה דנמרק לבטל את השחיטה הכשרה, הנהוגה בקהילה היהודית בה. הביטול של שחיטה מעין זו פוגע גם בציבור המוסלמי. ועוד מטעמים הומאניים ככל הנראה, הוחלט בגן החיות של קופנהגן להרוג ג'ירף.

מגישה: גם לדעתנו הריגת הג'ירף ראויה לגנאי ולביקורת, אך החיבור בין שתי הידיעות נעשה בצורה מגוייסת, אולי כדי להחזיר לדנים על השתתפותם בחרם ועל עמדתם הנחרצת נגד מדיניות ישראל בשטחים הכבושים. אגב, מי שנבר בארכיוני החדשות יכול היה לקלף מהמעטה האנטישמי לכאורה, את העובדה כי הדנים הם העם היחיד שכל אזרחיו קיבלו את אות חסידי אומות העולם של "יד ושם".

סוף תמלול הכתבה: שחיטה תקשורתית

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס