תמלול הכתבה: משוחחים על שלום

מגיש: בתחילת השבוע התאחדו ארגוני השלום לערב של שיחות משותפות ברחבי הארץ לתמיכה וקידום יוזמות שלום. מקריית שמונה עד שדרות וב"ש דרך תל אביב ואום אל קוטוף שפרעם ורמלה. פעילי השלום לא מוותרים ושוב פותחים שולחנות, ושוב פותחים את הפה לדבר שלום פנים אל פנים למרות החום, הלחות והתסכול.

מנחה האירוע: אנחנו ארגוני השלום איחדנו מאמצים ושיתפנו פעולה כדי להפגין תמיכה ביוזמת שלום ולקרוא לשני הצדדים ישראל ופלסטין לחדש את המשא ומתן ולחתור בכנות מלאה ליישוב הסכסוך בהסכם שלום.

קובי הוברמן: עוד חוליה בדרך לעורר את הציבור לחשוב על ההזדמנות הגדולה שיש לנו עדיין ועל האומץ המנהיגותי שצריך לפתח והצורך של הושתת יד לעולם הערבי

מגיש: גם ברמלה עיר מעורבת התקיימו שולחנות עגולים שם בלטה מאוד היעדרותם של תושבי רמלה הפלסטינים.

אנחנו צריכים להיות ריאליים ובשביל להיות ריאליים צריך להביא את האנשים, איך נביא את האנשים? מאמונה זה לא יקרה.

שאנשים יצאו לרחובות לא בגלל פחד, אלא בגלל תקווה.

ח"כ עיסאווי פרייג': ערביי ישראל צריכים להיות מעורבים יותר, אבל הם עסוקים בהישרדות וכשאתה בא להוציא אותם לפעילות שהיא שלום ודו-קיום הם מתייחסים אלי: תן לי למצוא לי עבודה להרוויח עוד 200 שקל בחייאת דינאק.

ויויאן רביע: אני כן רוצה להיות חלק מהדבר הזה, אבל אני מרגישה שאני לא משפיעה, לא לוקחים אותי בחשבון, אני לא באמת זאתי שתעשה את הגלים. לי כפלסטינית פה גם לבוא לפה לא היה קל, בעצם מי שצריך לעשות את העבודה הזאת זה היהודים – אני מגויסת לשלום, אני אשת שלום.

מגיש: האם מי שלא היה שם השבוע, ולא צופה בנו עכשיו, ידע שהתקיים אירוע? שיש פעילות משמעותית שלא זוכה לסיקור ולכן לא משפיעה?

יעל פתיר: אני בתור צורכת תקשורת יכולה להגיד שהסדר יום הפוליטי שהחליט להעלים את השלום הוא הסדר יום ששולט גם בתקשורת – ואין בתקשורת הסכסוך לא קיים, הפלסטינים לא קיימים.

ח"כ לשעבר, מוסי רז: מלכתחילה, התקשורת מביאה צד אחד בלבד של הסכסוך – הצד הסובל, זה תמיד הישראלים, וכשזה קורה כל יום זה יוצר דבר אחד ברור – הם לא רוצים שלום, אנחנו הקורבנות ועכשיו אנחנו יכולים בשקט ללכת לשתות את הבירה ולהיאבק על מחיר הקוטג'.

עו"ד טליה ששון: ההשפעה על לפחות חלקים נרחבים בתקשורת היא השפעה פוליטית שבאה ממשלה ששולטת באמצעי התקשורת בצורה כזאת או אחרת על ידי תקציבים והממשלה יש לה מדיניות מסוימת והיא רוצה שהתקשורת תדווח את מה שמשרת את המדיניות ולא על דברים אחרים שממש לא משרתים.

מגיש: גם אירוע זה לא הגיע לתודעה של הציבור הרחב בישראל בשל היעדר חשיפה תקשורתית. נראה כי שולחן דיונים אחד לא מספיק כדי לגרום לתקשורת לסקר דילמות של שלום המגיעות מהחברה האזרחית.

סוף תמלול הכתבה: משוחחים על שלום
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס