תמלול הכתבה: הכדור בוער והשעון מתקתק

מפגינים: הנוער מתעורר, הנושא הזה בוער!

יותר חזק!

הכדור בוער, הכדור בוער!

קריינות: מאות בני ובנות נוער שבתו מלימודים והגיעו להפגנה מול הכנסת בדרישה מהממשלה החדשה לעצור את משבר האקלים. במקביל למחאת הנוער הישראלי התקיימו כ-1,300 מחאות דומות בעולם.

רז'אן בשור ואריג' זבידאת: הגענו מהצפון לירושלים למען איכות הסביבה, להשתתף בהפגנה ולתמוך ברעיון, אני ובני כיתתי.

מאיה: אני חושבת שכעיקרון מה שמניע אותנו זה באמת חרדה מאוד עמוקה למה שהולך לקרות לנו. העולם באמת הולך ומאבד את המשאבים שלו, הוא הולך ומתחמם. אנחנו נמצאים מול סכנות סביבתיות שהן גדולות מעבר לכל שיעור.

ליאל בירן: יש לנו אסטרואיד שקוראים לו 'משבר האקלים', והוא הולך לפגוע לא בבום אחד בעוד 10 שנים, אלא הוא כבר משפיע ומטפטף את הנזקים שלו כבר עכשיו.

מאיה: התקשורת לא מתייחסת לנושא הזה כמו שצריך, והיא בעצם מרמה את הציבור הישראלי, כי היא כל הזמן נותנת לו אירועים חד פעמיים, חולפים, שהיא חושבת שיספקו לה יותר רייטינג, וכמו הרבה נושאים שהם חברתיים, זה לא נשמע כל כך טוב לדבר על זה. יש קשר מאוד ברור בין המשבר הסביבתי לבין זה שמתגמלים רכב פרטי, ולא משקיעים בתחבורה ציבורית. כאילו, יש כאן משהו שבו אנשים עושקים אותנו על חשבון משאבי הטבע שלנו, על חשבון הציבור, ובעצם מחריבים את הסביבה בדרך.

קריינות: חלק מהתלמידים קיבלו תמיכה ואף הסעה מאורגנת מבית הספר. חלקם נאלצו לעזוב את הלימודים, תוך כדי

התנגדות ואיומים בהשעיה מטעם המורים.

תמרי: אני קיבלתי תמיכה מהבית ספר, ואני מכירה תלמידים שלא, שלא קיבלנו אישור לצאת ואז זה יורד לך בתעודה, אז אתה עושה מן שיקול קר כזה. אני חושבת שהמנהלים צריכים לבוא ולקחת בתי ספר שלמים למחאות האלה מתוך הבנה שזה הדבר הכי חינוכי שאפשר לעשות. זאת אומרת, שתלמידים ילכו למען העתיד שלהם, יהיו אקטיביסטים, יהיו פעילים.

יעל גרמן: את הנושא של איכות הסביבה והגנת הסביבה, הוא פחות סקסי.

מפגינים: העם דורש צדק סביבתי!

יעל גרמן: אנחנו יכולים לשבת כמובן פה בכנסת ולחוקק חוקים, ויש הרבה מאוד חוקים שאנחנו יכולים לחוקק, לאסור על הורדת עצים, לחייב מינימום של שטח ציבורי פתוח בכל תכנית בניה, לשמור על איכות המים, אבל הם יכולים לגרום לכך שזה יקרה. זאת אומרת, אני רואה בבני הנוער האלה שנמצאים כאן את הדחיפה, את הדרך באמת להביא למודעות של כל המחוקקים.

מפגינים: אנרגיה שמש וגם רוח תתן לנו עתיד בטוח!

ליאל בירן: הארגון הזה שנקרא Extinction Rebellion שהתחיל באנגליה, בבריטניה, ובעצם שם לעצמו מטרה לקרוא למנהיגים קודם כל לומר את האמת, דבר שני, להוריד את הפליטות של גזי החממה ל-0, עד אפילו יעד מאוד שאפתני של 2025, ודבר שלישי זה לעשות את זה בצורה כוללנית, אזרחית, זאת אומרת להקים מועצות אזרחיות כדי למצוא איך לעשות את זה, כדי שזה לא יהיה בידי ההון שלטון. זה יחד עם מחאות התלמידים הזיז שם את הפרלמנט להכריז על מצב חירום אקלימי, והדבר הזה שתופס בעולם כולו, הולך לתפוס גם בארץ.

ענבל: הדרישות שלנו עכשיו הן קודם כל הכרזה על מצב חירום אקלימי, כמו שקרה בבריטניה לאחרונה, הפסקה של שימוש בדלקי מאובנים, מעבר ל-100% אנרגיה מתחדשת על 2050, ודרישה נוספת היא הוראת תכנית לימודים מעמיקה מכיתה א' עד יב' בנושא משבר האקלים.

תמרי: יש אנשים שעושים את זה, אז קל לנו להתערב. יש תנועת נוער חיה, תוססת, מדהימה שעושה את זה, אז פשוט בואו, פשוט בואו.

סוף תמלול הכתבה: הכדור בוער והשעון מתקתק
 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו 2 תגובות באתר

  1. גרמן אלופה 27 במאי, 2019  בשעה 23:10

    אלופה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס