תמלול הכתבה: הפלרה זה רע – הפגנה בתל אביב

מפגין: אנחנו מתחילים פה הפגנה נגד הרעיון ההזוי להכניס לנו רעל לתוך מי השתייה. חומרי פסולת של תעשיות הדשנים מוזרמים לנו לתוך מי השתייה, הגיע הזמן להפסיק את זה.

שירי גורמן: אנחנו באים היום עם גב של מחקר מאוד מאוד ענף בתחום הזה, שנותן לנו את הכוח להגיד - "הפלרה זאת הרעלה". רוב בני האדם בכלל לא יודעים מה זה. זה חלק מהעניין המדהים. כולנו שותים את זה – את המים! מתקלחים, מבשלים, משקים עם זה, אז גם המזון שלנו מקבל את החומרים האלה, אבל אין לנו מושג מה זה הדבר הזה.
זו בעצם הכנסה, על פי חוק של מדינת ישראל, לתוך המים, חומר שנקרא "חומצה פלואורוסיליצית". החומצה הזו היא פסולת, תוצר לוואי.
ארסן, קדיום, יש שם מתכות כבדות – כספית, עופרת, יש שם חומרים רדיואקטיבים. פשוט שופכים לתוך המים! 

יעקב גורמן: לפני כ-4 חודשים הגשנו בג"צ. הבג"צ הזה כרגע מחכה לתשובת משרד הבריאות. מספר ועדות בכנסת המליצו להפסיק את ההפלרה. במשרד הבריאות - בצורה מאוד לא ברורה – ממשיכים עם ההפלרה.

ליאת: תנו לנו לשתות מים נקיים! נראה לי פשוט לא הגיוני שבן-אדם שרוצה לשתות מים נקיים, שלא פוגעים במוח, שלא פוגעים בגוף, צריך לשלם אלפי שקלים על מסננים שמבזבזים פי 3 מים מאשר מה שבפועל יש צריכת מים מהברז. יש המון מחקרים שמראים שגם אנשים ששותים מים עם פלואור כל החיים – אין להם מניעה מעששת.

עוברת אורח: כולם צריכים לדעת מזה!
מפגין: - כולם צריכים לדעת מזה! נכון, בשביל זה אנחנו פה.
עוברת אורח: איך אני לא יודעת מזה?

שירי גורמן: הכוונה הייתה לעזור לאנשים ובעיקר לילדים בעששת. כלומר – להקטין את נזקי מחלת העששת, בילדים, אגב. זה לא עובד על מבוגרים. אבל יש היום כמויות עצומות של מחקרים שמוכיחים שהדבר הזה גורם לעלייה נוראית באחוז של סרטן, באחוז של חוסר איזון בבלוטת התריס...

מפגין: אנחנו רוצים להפסיק לשלם לתעשיות הכימיות על רעלים שאנחנו לא צריכים במי השתייה שלנו!

הפלרה זאת הרעלה! הפלרה זאת הרעלה!

כל מי שמכם שותה מים, מקבל מנה גדושה של חומרים רעילים ומתכות רעילות...

יעקב גורמן: למעשה הדרך היחידה לברוח מהפלרה זה לא לקבל מים מהמוביל הארצי, דבר שהוא מאוד קשה בארץ שלנו. מאלצים אותי ואונסים אותי להשקות, להאכיל ולרחוץ את הילדים שלי בפסולת תעשייתית.
יעל גרמן מסוגלת, היום, להפסיק את ההפלרה.

מפגינים: העם דורש מים נקיים!

סוף תמלול הכתבה: הפלרה זה רע – הפגנה בתל אביב
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס