תמלול הכתבה: כאן בונים רק בחול!

קריינות: המוני ישראלים מוצאים מפלט מהחום ברחצה בים. במהלך השנים, החופים הפתוחים הצטמצמו, כשהועברו לידי בעלי הון לצורך הקמת מלונות, קניונים, מתקני התפלה וכל דבר שיכול להעניק להם שליטה וחיזוק כלכלי. ב-2004, נחקק חוק החופים שמטרתו לעצור את הבנייה לאורך החוף ולשמור על החופים נגישים ופתוחים לאזרחים. למרות זאת, פרצה בחוק מאפשרת לתכניות שאושרו לפני כניסת החוק להמשיך כרגיל ובכך לתת ללמעלה מ-50 תכניות בנייה נוספות להתממש. קמפיין שמובילים פעילי סביבה וארגון זזים,  מצביע על כך שבחוף בונים ארמונות מחול ולא ארמונות לבעלי הון.
אלי פיליפ: אנחנו תומכים, אנחנו קוראים לתיקון לחוק החופים שיעצור את הבנייה הזאת וישמור על החופים לציבור, לאזרחים. והתיקון בעצם בא ואומר שזה שאושרו תכניות בשנות השמונים והתשעים, לפני שהחוק עבר, זה יגרום לחוק החופים לחול גם על התכניות האלה.
יעל: אנחנו רוצים לשמור על החוף. הנבחרים שלנו, אם הם חכמים הם צריכים להבין שכדאי שיהיה לנו טוב, לאזרחים פה, כי אנשים מתחילים לאט לאט להפלט החוצה. ואני רוצה לראות ים אמיתי, לא בתמונות, וזה למה אני פה.
אלי פיליפ: אפשר לחפש בגוגל 'חופים זזים', ולהצטרף לעצומה שלנו שזו בעצם קריאה לחברי הכנסת לתמוך בחוף. יהיו עוד פעילויות, אפשר לבוא לפעילויות ולהצטרף.  ובעצם להפעיל לחץ על נבחרי הציבור וחברי הכנסת שבכוחם לעמוד לצד האזרחים או בכוחם לעמוד לצד הטייקונים נגדנו.

סוף תמלול הכתבה: כאן בונים רק בחול!
 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו תגובה אחת באתר

  1. חנצי 28 בספטמבר, 2017  בשעה 10:29

    איזה מתקן התפלה מונע גישה לחוף?

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס