תמלול הכתבה: תיכוניסטים בתערוכה של שוברים שתיקה

קריינות: תלמידי ותלמידות תיכונט מת"א ביקרו בתערוכה חשופים של האמן קיקה קירשנבאום. בתערוכה נחשפים לראשונה פניהם של חיילים וקצינים ששברו שתיקה.

קיקה קירשנבאום: שוברים שתיקה מפרסמים עדויות, בשביל להגן על החיילים שנתנו עדויות, ללא שם. אני הצעתי לו מי שרוצה, מי שמוכן, לעמוד מאחורי מה שהוא אמר באופן פומבי, בוא נכניס אותו לפרויקט.

ניר אבישי כהן: קיקה פנה אלי והבנתי מהר מאוד את החשיבות שיש לתערוכה הזאתי, ובלי להסס הסכמתי בעצם להצטלם ולהיות אחד האובייקטים פה בתערוכה.

קיקה: אתה לא יכול לצאת מפה אדיש. אתה צריך בעצם להיכנס לחלל ש- 52 חיילים מסתכלים עליך על הזמן. זה היה בעצם חלק מהרעיון של חלל אחד

ניר אבישי כהן: התגייסתי בשנת 1999, לגולני, שרתתי בתור סמג"ד והיום אני קצין אג"מ חטיבה בדרגה של רב סרן, אני משרת במילואים, השנה שירתתי חמישים ימי מילואים

קריינות: חלק מהתלמידים העמיקו בעדויות המוצגות בתערוכה, אחרים טענו שהתערוכה היא תעמולה שמאלנית.

ניר: תזכיר לי את השם – יונתן. כי אמרת פה, אתם מכפישים את צה"ל. אני עושה את זה כי אני אוהב את המדינה, כי אני רוצה להגן על המדינה ובגלל שחשוב לי להגן על המדינה. אבל אני, ושוברים שתיקה חושבים שהשהיה שלנו... וזה אנחנו אומרים, שזו הדעה שלנו וזה בסדר שיש לך דעה אחרת. שהשהיה שלנו, השלטון הצבאי שקיים מאז שנת 1967 בגדה המערבית וברצועת עזה, הוא לא נכון.

קיקה: אני קודם כל שמח שכל זה מרגיז אותך. זה חלק מהרעיון, זה מה שאנחנו צריכים לעשות בתור צלמים, בעצם לגרום לכל אחד שבא למקום, לנהל דיאלוג גם אם הוא בא מהמקום הכי כועס.

מראיינת: איזה תגובות אתה מקבל על התערוכה?

קיקה: אני לא אגיד לך שלא היו חששות, אבל הם התבררו כלא נכונים, התגובות נהדרות, זה נורא כיף גם שיש תלמידי בתי ספר שמגיעים לפה... אני גדלתי בדיקטטורה ואחד הדברים שהיה אסור זה לעשות אומנות פוליטית. אני כן מרגיש שיש רדיפה על מקומות שמציגים אומנות פוליטית. מאיימים על המקומות עם תקציבים, אבל אני תמיד אומר, ביום שתסגרו לנו את הגלריות - יש לנו את הקירות, יש לנו את הרחוב.

סוף תמלול הכתבה: תיכוניסטים בתערוכה של שוברים שתיקה
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס