תמלול הכתבה: מוסך או מוזיאון?

קריינות: לא כל יום רואים בישראל תערוכות אמנות שמוצגות בחומוסייה, מסגד, מוסך או משרד עורכי דין. הביאנלה הים תיכונית, שואפת להוציא את האמנות מגבולות המוזיאון ומציגה בגליל עבודות של אמנים מישראל, פלסטין, רחבי המזרח התיכון ואירופה.
רון שני: הביאנלה זה תערוכה שמתקיימת אחת לשנתיים, בשנים הקודמות היא התקיימה בסכנין בעיקר. והשנה לשמחתנו הם בחרו שגם במשגב יהיו מוצגים. זה לא מוזיאון. כשאתה בא למוזיאון אתה כבר מתכוון ללכת לראות את התערוכה ולהבין מה קורה. פה אתה נכנס לתוך החיים עצמם. מצד אחד היישובים היהודים, מצד שני הערים והיישובים הערבים מסביב. ואתה עובר בכל המגוון הזה יהודים, נוצרים, מוסלמים וזה למעשה החיים.
קריינות: אוצרי התערוכה, אביטל בר-שי ובלו-סימיון פיינרו, פיזרו את עבודות האמנות בין מבנים ובתי עסק שונים ברחבי סכנין, עראבה, דיר חנא ובמועצה האזורית משגב.
עמר: הרבה לקוחות באים לכאן, מגיעים באוטובוסים מאילת, דרך ים המלח ועד הצפון, מתבוננים ומצלמים את תמונות התערוכה. תמונות יפות מאוד.
רון שני: דיברתי עם חלק מהאמנים שתרמו את היצירות שלהם לכאן, מה מביא אותם כי בכל אופן אתה צודק החשיפה בתל אביב וירושלים במרכז המדינה הרבה יותר גדולה מאשר פה. אומרים אנחנו לא אמנות סטרילית, שאתה שם אותה ומנתק אותה מהקונטקסט. לא, זה חלק מהחיים, ושאתה רואה כאן סרטים על פליטים אז זה מדבר לאנשים. האמנים אומרים: "זה חלק מהחיים כאן, אני רוצה שזה יהיה בתוך החיים."
קריינות: בעוד שהרעיון להביא את האמנות לרחוב בהחלט מרענן, לא כולם מרוצים. חמודה סעיד אחמד, בעל מוסך פחחות בסכנין, הסכים לבקשת אוצרי התערוכה להציג תמונות נגד האלימות והמלחמה בסוריה. אך התמונות שציפה להן, הוחלפו בתמונות אחרות והוא נותר מתוסכל.
חמודה סעיד אחמד: לא ידעתי על מה מדברים, אמר לי ככה וככה, זה תמונות כאילו מלחמה בסוריה - לא סוריה, נגד אלימות. אמרתי לו תשים, אחרי זה אני לא רואה אלימות ולא בטיח.
כתב: מה אתה רואה?
חמודה סעיד אחמד: אני לא רואה, מה כלום מה? היה תמונות לבחור מנחף, היו תמונות יפות. לקח את זה. הוא חשב זה במקום סגור, כאילו כמו מוזיאון, יש תאורה על זה. לא חשב במוסכים, הוא אמר שזה בשבילו לא כבוד.
כתב: של מי התמונות האלה? מי צילם אותן?
עמר: לא יודע, תשאל את בעל הבית
קריינות: נראה שאוצרי התערוכה לא ניהלו דיאלוג מעמיק עם בעלי העסקים ועובדיהם על תוכן היצירות שיופיעו אצלם. ואולי הגשמת החזון של הבאת האמנות אל החיים ואל הרחוב, דורשת קצת יותר מעורבות והזדהות של תושבי המקום, אבל עד שזה יקרה, שווה לבוא ולהתרשם.

סוף תמלול הכתבה: מוסך או מוזיאון?
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס