תמלול הכתבה: זו הארץ שלי

מגיש: עיצוב התפיסה, ההיסטוריה והזהות של הדור הבא נעשים באופן משמעותי באמצעות מערכת החינוך. כיצד מושפעים ילדים ממערכות החינוך הישראלית והפלסטינית? על השאלה הזו ביקשה תמרה ארדה תשובה בסרטה החדש "זו הארץ שלי".

מורה: רואים את זה? זה הפריע לכם, נכון? פגעתי לכם בחופש. אתה מבין למה אני מתכוון?
תלמיד: החירות שלי נגמרת כשאדם אחר נוטל לעצמו חירויות.
מורה: נכון מאוד, חמזה.

מגיש: הסרט "זו הארץ שלי" הוקרן בהקרנת בכורה במועדון "הגדה השמאלית" בשבוע שעבר בנוכחות היוצרת.

תמרה ארדה: אני חושבת שאכן מערכת החינוך הישראלית שיש לה את היכולת היום לעודד לפתרון ולראייה אחרת, לא עושה את זה. אני לא בטוחה שלמערכת החינוך הפלסטינית יש את היכולת הזאת היום. במערכת החינוך הפלסטינית יש דגש על לאומיות שהוא גם דגש שמנסה איכשהו לתת לילדים האלו איזושהי ראייה של מי הם ומה הם.

קריאות תלמידים: תחי פלסטין הערבייה והחופשית
-תחי פלסטין הערבייה והחופשית

מגיש: הסרט, עוקב אחרי היחס לנראטיב ההיסטורי בחמישה בתי ספר: בחיפה, בכפר אבלעין, בנווה שלום, בAהתנחלות איתמר ובEמחנה הפליטים בשכם. בדיון שקיימה היוצרת עם המשתתפים לאחר ההקרנה, היא ספרה על האתגרים שעימם התמודדה.
הלכתי וראיינתי הרבה מאוד מורים מתוכם בחרתי את אלו שהיו נראים לי מעניינים ואז הייתי צריכה להגיש רשימה למשרד החינוך ואז כל פעם, כאילו מה שהיה מצחיק, כאילו כל פעם באופן קונסיסטנטי פסלו את המורים מהצד השמאלי, זאת אומרת באיזשהו שלב מצאתי את עצמי עם רשימה של משהו כמו ארבעים מתנחלים שהייתי יכולה לבחור בלי שום בעיה, קיצוני יותר או עוד יותר, ובעצם לא היו לי מורים מהצד השמאלי.

תלמידים: אחת, שתיים, שלוש, סגור.
מורה: לפי שמאל במקום דרוך.

מגיש: הסרט הוצג בפסטיבלים ברחבי העולם, ויוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ החל מ-20 באפריל.

סוף תמלול הכתבה: זו הארץ שלי
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס