תמלול הכתבה: מגיע לנו לגור בכבוד

קריאות: העם דורש דיור ציבורי!
ירין: להיות בלי בית זה שאתה לא אוכל, לא שותה, ואתה מקנא באחרים שיש להם בית והם עשירים.
ראג'אא נאטור: שר הבינוי והשיכון גלנט גיבש תוכנית להגדלת היצע הדירות בדיור הציבורי ב-7,200 בכל שנה. המשפחות שממתינות שנים לדיור הציבורי גילו אופטימיות, אך בתוך זמן קצר הבינו שהאוצר עוד לא אישר את התוכנית ויצאו במחאה כלפי מי שעומד בראש המערכת.
מיטל כהן: אנחנו נוסעים לירושלים, לבקר את ראש אגף התקציבים – שאול מרידור. אנחנו הולכים לצעוק לו קצת, כל הילדים וכל הנשים שפה באוטובוס. ולהגיד לו שיאשרו בעצם את התוכנית "לגור בכבוד", כי לנו מגיע לגור בכבוד.
ראג'אא נאטור: התוכנית, שצפויה להגדיל תוך עשור את מלאי הדירות ב-73,000, מבוססת על משאבים שהוקצו כתוצאה מאיגרות חוב, העברת 10% מתקבולי רשות מקרקעי ישראל, תוספת של 5% לקרקעות ומכרזי מחיר למשתכן, יצירת תמריצי מיסוי ליזמים ועוד.
מיטל כהן: נמאס לנו לחכות שנים בתור. התוכנית אומרת - כל שנה, 7,000-7,200 דירות בשנה. זה פשוט להציל נפשות. זה להציל אותנו מהרחוב, שלא נגור באוהלים, שלא נזרק מדירה לדירה. שתהיה לנו קביעות בחיים. שיהיה לנו בטחון.
ענת אלמועלם: את תלושה. את אדם תלוש. אין לך כבוד, אין לך ביטחון. את נרמסת מכל הכיוונים.
אלה בר און: אין יציבות, אין בטחון. כל חודש בחודשו את לא יודעת איפה לשים את הכסף, איפה לחסוך. כאילו... את חיה מהיד לפה. זה ממש קשה.
ראג'אא נאטור: והמעברים האלה, אני מניחה הם מאוד קשים...
ענת אלמועלם: קשים מאוד.
ראג'אא נאטור: איך הם מתמודדים?
ענת אלמועלם: זה קשה מאוד, יש להם בעיות רגשיות, זה להכיר חברים חדשים, מסגרת חדשה, יועצת בית ספר חדשה, מורות חדשות, רופא משפחה חדש, זו טלטלה לילדים. זו טלטלה, זה מאוד קשה.
אביאור: גרנו באוהלים, היה קשה, היינו צריכים לחסוך בהכל, באוכל, בדברים, בשתיה. היה קשה.
ראג'אא נאטור: המאבק למען הגדלת היצע הדירות לדיור הציבורי נמשך כ- 30 שנים. ממשרד השיכון והבינוי נמסר כי: "האוצר אינו מעכב את אישור התקציבים, אלא כרגע הוחלט על הקמת צוות בין-משרדי שכולל נציגים מהאוצר, ממשרד הבינוי והשיכון, מהחברות המשכנות ומפעילי הדיור הציבורי, כל זאת בכדי לדון בפרטי התוכנית ולקדם אותה." מאגף התקציבים באוצר טרם קיבלנו תגובה. מבחינת פעילות הדיור הציבורי, הן משוכנעות שעליהן להמשיך במאבקן.
מיטל כהן: נגיע לבית, בית של פקידי האוצר. להגיע אליהם, להפגין להם מתחת לבתים שלהם, שהם יבינו שאנחנו לא צחוק של אף אחד. יש תוכנית, אנחנו דורשים לאשר את התוכנית הזאת וליישם אותה.
אלה בר און: אני ממשיכה, אני הייתי בכנסת לא מזמן, ואני ממשיכה עם מיטל כהן המדהימה. אני ממשיכה במאבקים ובהפגנות.
ראג'אא נאטור: הפעילות מאמינות שהתוכנית, במידה ותאושר ע"י האוצר, תספק מענה לדרישתן הבסיסית לבית. האם משרד האוצר ומשרד השיכון והבינוי יצליחו לגשר על המחלוקת ולאשר את התוכנית?

סוף תמלול הכתבה: מגיע לנו לגור בכבוד

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס