תמלול הכתבה: פריגוניזם בשוק הכרמל

יונתן יובל: למעלה מ-40% אחוז מהאוכל שמיוצר נזרק לפח. בשוק הכרמל ניתן לראות את זה בצורה מאוד מאוד משמעותית בסוף היום, מאות קילוגרמים של מזון הולכים להיערם על ידי טרקטורים כאלה.
קריינות: רגע לפני שבת, רבים מגיעים אל שוק הכרמל לקניות. בעוד כמה שעות, כשהשוק ייסגר, האוכל שנשאר ייזרק לפח, או שיהיה מי שיאסוף אותו. רבים בעולם בוחרים לנהל את תזונתם על בסיס מזון שנזרק לאשפה, זאת כמחאה כנגד תרבות השפע, הצרכנות והבזבוז. או במילים אחרות פריגוניזם. בכל יום שישי קבוצה של פריגוניסטים מגיעה אל שוק הכרמל בעת סגירתו ואוספת את האוכל שהושלך לרצפה על ידי הסוחרים.
יעל שמר: אני מאמינה בלב שלם במה שאני עושה וגם אם זה נתפס כאילו אני עכשיו מחטטת בזבל או גם אם עכשיו אני מצילה דברים שהם מגעילים, הם לא מגעילים אותי כי אני בדיוק יודעת מה יכול להיות מהם, ואני בדיוק יודעת למה הם הולכים למקומות האלה.
יונתן יובל: חבורה של אנשים נורמטיביים כביכול מתאספת ואוספת אוכל ומרימה אוכל מהרצפה ועושה דברים שהם פחות מקובלים. הנראות הזאת מייצרת איזו שהיא אמירה פוליטית היא מעלה את זה למודעות היא גורמת לאנשים לחשוב. מעבר לזה אנחנו גם עוזרים לאנשים קשיי היום שמסתובבים פה בשוק, את כל האוכל שאנחנו אוספים אנחנו מרכזים כאן וכל מי שרוצה יכול לבוא לקחת גם.
קריינות: בכל סופר, מסעדה או שוק נזרק אוכל רב, מה מונע מאיתנו להשתמש באוכל הזה? למה עוד אנשים לא בוחרים לאסוף מזון מן הרצפה?
אורי: לא נראה לי אוכל מאוד מאוד טוב כי יש שם תותים והם קצת רקובים.
בן: אני חושב שאם הייתי במצב כלכלי קצת שונה ופחות טוב אולי הייתי עושה את זה מדי פעם.
מיכל: כי הטעם אולי לא יהיה טעים לי, אני מאוד בררנית.
שרון: לא היה מתאים לי להרגשה שלי לאסוף מהרצפה אוכל.
ענבל: לא יודעת, אולי כאילו כל מיני דברים ששמעתי בעבר שכאילו הכניסו לי לראש שכאילו זה פחות מתאים, אבל אין באמת סיבה טובה לא לעשות את זה.
יונתן יובל: יש אוכל סביבנו, יש בגדים סביבנו, יש דברים שנזרקים לפח שאנחנו יכולים למצוא להם שימוש וראוי וחשוב שנמצא להם שימוש והרבה מאוד דברים מפרידים אותם מהם כמו חוסר נעימות או הסתכלות על עצמינו בתור אם יש לנו כסף אנחנו מחוייבים לקנות.
קריינות: יותר מ-40% מהמזון נזרק לפח, אבל כנראה, שלא ממש אכפת לנו ואנחנו נמשיך לחפש את האוכל הטרי והיפה יותר.

סוף תמלול הכתבה: פריגוניזם בשוק הכרמל

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס