תמלול הכתבה: סאלח אגבריה ממוסמוס

אני אגבריה סאלח מכפר מוסמוס. אני לומד לימודי מזרח תיכון והיסטוריה באוניברסיטת בן גוריון. כפר מוסמוס ידוע בכך שהוא כפרו של המשורר ראשד חוסיין אחד ממשוררי ההתנגדות.
אנחנו נמצאים כיום במצב טרגי בכפרים הערביים. אם זה תכניות המתאר הגרועות והמחסור בתכניות מתאר ואם זה המצב הגרוע של התשתיות בכפרים הערבים. בנוסף לזה אנחנו היום סובלים משני דברים בתוך הכפרים הערבים, הדבר הראשון הוא בעיית התקציבים שלא מסופקים ב-100% למועצות המקומיות. וזה בנוסף לבעיות החברתיות שאנחנו מתמודדים איתן אם זה סוגיית האלימות או דברים אחרים שקיימים בתוך החברה.
זה מעציב מאד שאנחנו, החברה הערבית, הגענו לרמה הזאת. חשוב מאד שאנחנו נגבש מחדש את המחשבות שלנו ונעצור את מעשי האלימות – הנשק, הרצח, אלימות כלפי נשים וכל הבעיות האלה שקיימות בתוך החברה.
הגזענות היא אחת מצורות הימין שנמצא בשלטון והוא זה שמשפיע על התפישות של ההמונים ושולט בהן. אחד הסיפורים שנחשפתי לגזענות היה כשחיפשנו דירה. התקשרנו לבעל הדירה והוא אמר "יש אפשרות שאחזור אליכם, בסדר, אתם ערבים", "אנחנו ערבים", "בסדר, אחזור אליכם". עד היום אנחנו מחכים לטלפון ממנו לגבי הדירה ולמרבה הצער הוא לא חזר אלינו. אז לקחנו דירה אחרת ואנחנו חיים בה עד היום.
תקוותי לשנים הבאות הן שישרור שלום ושוויון בעולם ושתיפול ממשלת הימין שתומכת בכיבוש ושהעם הפלסטיני יקבל את זכותו להגדרה עצמית ולהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

 

סוף תמלול הכתבה: סאלח אגבריה ממוסמוס

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס