תמלול הכתבה: חוקי עבודה ירדניים בניצני שלום

קריאות מפגינים: ניצני שלום! נצלני עובדים!
ניצני שלום! נצלני עובדים!
אסף אדיב: שלושת העובדים שפועלים... שבאים לערר פה היום, הוא שהם עבדו במקום העבודה ובזמן שהם עבדו הם אמרו, "שכר מינימום מגיע לנו, אנחנו הולכים לבית הדין". הגישו תביעה בבית הדין, ואז המעביד פיטר אותם מהיום להיום, אפילו בלי שימוע, בלי מכתב פיטורים. לקח מהם בסוף יום העבודה את אישור הכניסה, אמר לו, "אל תבוא מחר" ובית הדין אפשר למפעל הזה לפטר את העובדים האלה בקושי עם פיצויים. שני עובדים קיבלו פיצויים עובד אחד בקושי פיצויים לא קיבל. בית הדין נתן לו את זה, ועוד חייב אותם לשלם 20 אלף שקל הוצאות לצד השני.
ריקי: הם מקבלים שכר על פי התנאים הירדנים, שכמובן משאיר אותם עם שכר מאוד מאוד נמוך ובלי תנאים סוציאליים.
אסף אדיב: בישראל היום חובה לבטח את העובד ביטוח פנסיוני, בירדן אין חובה כזאתי. שנית יש מקסימום של ימי חופש בירדן – עובד וותיק בישראל יכול להגיע יחד עם ימי חג ל-35 ימי חופש בשנה, בירדן המקסימום הוא 21. בעת פיטורים הזכאות בישראל היא חודש בשנה, בירדן היא מקסימום הוא תשע שנים וזכאות להבראה. יש שם בעצם חוק שאם מפעילים אותו זו הרשאה לנצל את העובדים.
נטלי שוכוביצקי: הייתה קביעה של בית הדין האזורי לעבודה, שהעובדים האלה שעובדים באזור תעשייה ניצני שלום, יועסקו על פי הדין הירדני כפי תוקפו בשנת 67'. אנחנו כרגע מערערים על הקביעה הזאת בבית הדין הארצי.
אהוד שילוני: לפני 67' היה חוק ירדני, בירדן החוק כבר השתנה כמה פעמים לטובת העובדים. העובד, בין שהוא בא מיפן או בין שהוא בא מסין או בין שהוא בא מהשטחים הפלסטינים או בין שהוא פלסטיני או יהודי, צריך לקבל את אותן זכויות, אותם תנאים ואת אותו דין וחוק.
משתתף בהפגנה: היום יום נפילת הבסטיליה, באופן סמלי, ואנחנו מאמנים שחומות ניצני שלום יפלו ושיהיה פה דו קיום הוגן ליהודים ולפלסטינים.

סוף תמלול הכתבה: חוקי עבודה ירדניים בניצני שלום

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס