תמלול הכתבה: עסקי פליטים

מגיש: ולנושא אחר. לאחרונה קבע היועץ המשפטי לממשלה, כי נתין זר, ללא היתר עבודה, לאיוכל להגיש בקשה לרישיון עסק. להחלטה זו יכולות להיות פרשנויות שונות, מכיוון שהיתר עבודה ניתן למשך ארבעה חודשים ויש לחדשו בתום כל תקופה ואילו רישיון לעסק ניתן למשך שנה. לכאורה, יוכל מי שקיבל רישיון לעסק לאבד את היתר העבודה שלו לאחר ארבעה חודשים ולהמשיך להפעיל את העסק ברישיון. עיריית תל אביב החליטה לנצל את עמימות ההנחיה ולפרש אותה לחומרה והחליטה לא לאפשר לאזרחי אריתריאה וסודן, בעלי היתרי עבודה בישראל, לקבל רישיון עסק. כיום נמצאים בארץ כאלף אזרחי אריתריאה המחזיקים באשרות עבודה שהחלטת העירייה נוגעת אליהם באופן ישיר.

עו"ד ערן ברנר: בואו נגד שיש הרגשה די מבוססת, שאותה סיסמא של אשרת עבודה למשך שנה, נועדה לטרפד את ההגשה של הבקשות ולחסום אותם מלפתוח עסקים. 

אמין: יש פה אנשים שמתעסקים רק עם חנות, רק עם מוצרים שאריתראים אוהבים, מספרות, בארים, מסעדות, אם יסגרו כל הדברים האלה יהיה יותר גרוע.

עו"ד ערן ברנר: נתנו להם להגיש בקשה, דרשו מהם תנאים, לכל תנאי ולכל דרישה עולה הון תועפות, לפעמים זה גם מגיע לעשרות אלפי שקלים, ובסוף, אחרי שהם השקיעו את כל הכספים האלה, כספים שאין להם, והרבה פעמים גם  לווים אותם מחברים שלהם, אז פתאום אומרים להם סטופ (עצור!), אתם לא מקבלים רישיון, ולא רק שאתם לא מקבלים רישיון, אלא גם מגישים נגדיהם גם כתבי אישום ופה אני חוזר עוד פעם לאותו מעגל, סוגרים אותם באופן פיזי, מעקבים אותם לפעמים, לוקחים להם את המטלטלים מהמקום ועושים להם את המוות, הכל כדי לסגור את העסקים ולצאת מהעיר. 

מגיש: מועד סגירת העסקים של מבקשי המקלט עוד לא נקבע, אך אין ספק כי המהלך של עיריית תל אביב עתיד להחריף את החיכוך ברחוב התל אביבי ויאלץ את מבקשי המקלט לצרוך שירותים ולהתפרנס במחשכים.

קריין: לאחר צילומי המהדורה התקבלה תגובה העירייה, שבחרה לא להגיב לשאלתנו והשיבה:

תגובת העירייה: החל משעות הצהריים ועד הלילה התקיימה פעילות אכיפת עסקים בלתי חוקיים בשכונת נווה שאנן ושכונת שפירא. העסקים המדוברים פועלים ללא רישיון עסק ובניגוד לצווי הסגירה שהוגשו נגדם. עד כה נסגר עסק אחד, הוגשו דוחות בגין עישון במקום אסור ובוצעו פעולות אכיפה נוספות.

סוף תמלול הכתבה: עסקי פליטים

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס