תמלול הכתבה: מחיר הבטיחות

מגישה: אלפי תינוקות והוריהם נוסעים מדי יום בתחבורה הציבורית.לא רק שאינם מקבלים הנחיות בטיחות ברורות מהרשויות,אלא אף מסכנים

את חיי ילדיהם כאשר הם מצייתים להוראות נהגי האוטובוס ומוציאים אותם מהעגלה. על מחיר הבטיחות בתחבורה הציבורית, בכתבה הבאה:

 

קריינות: בשנים האחרונות מנסה משרד התחבורה לשווק לנו כי התחבורה הציבורית נגישה לכולם. אך האם התחבורה הציבורית ערוכה להסיע

בבטחה את כל סוגי הנוסעים הזקוקים לה?

 

מאיה: קודם כל צריך לשלם פעמיים, גם על עצמי וגם על העגלה עם התינוק בתוכה. בכלל זה די מסורבל - הכניסה לאוטובוסים היא גבוהה וצריך

לתמרן את זה מכל מיני כיוונים, לפעמים יש אנשים שעוזרים ולפעמים אין, לפעמים הנהגים סבלניים, לפעמים פחות.

 

נהג: את מקפלת (את העגלה), נכון?

מאיה: לא. צריך לשלם גם על העגלה?

נהג: אם לא מקפלים, משלמים.

 

קריינות: צפיפות, עלויות הנסיעה והעדר נגישות, מאלצת הורים רבים לקפל את העגלה במהלך הנסיעה ולהחזיק את התינוק בידיים, דבר שמסכן מאוד את בטיחותו.

 

מאיה: כי כדי לסגור את העגלה לפעמים צריך קודם כל להשתמש בשתי ידיים, ואין לי שתי ידיים - כי יד אחת תפוסה עם התינוק. להחזיק תינוק ביד אחת בכל מקרה זה

לא בטיחותי. על אחת כמה וכמה באוטובוס נוסע.

 

עו"ד יניב יעקוב: הורה שעולה עם הילד ויושב אתו במושב רגיל - מדובר בנסיעה לא בטיחותית. מדובר בנסיעה שאם האוטובוס בולם באופן פתאומי, מאיץ באופן פתאומי

או מעורב בתאונה, לא בטוח שההורה יוכל לאחוז את הילד שנמצא על ברכיו או בצורה אחרת שהוא אוחז בו.

 

קריינות: מבדיקה שערכנו, למשרד התחבורה ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אין הנחיות להורים לגבי הסעת תינוקות בתחבורה ציבורית. בתגובה לפנייתנו, הם הציעו

כי ההורה ישב באוטובוס נגד כיוון הנסיעה כשהתינוק יושב על הברכיים, זאת בניגוד מוחלט לעמדתו של מומחה הבטיחות.

 

עו"ד יניב יעקוב: תינוק בעגלה זו אופציה חיובית, זו אופציה טובה יותר להבטיח את שלומו במהלך תאונה, לא עלינו,או במהלך עצירה או בלימה פתאומית מאחר שבעגלה

למעשה התינוק מרוסן ומאורגן, אבל, חייבים לציין במקרה כזה שעגלה עצמה צריכה להיות מאורגנת באוטובוס.

קריינות: בניגוד לתשדיר של משרד התחבורה, המציאות בשטח מעט שונה. מאיה מתכוונת לשלוף את התינוק כדי לקפל את העגלה בהתאם להנחיית הנהג - ואז תוך

שניות הגיע הברקס.

 

מאיה: אני מאוד נסערת, כי באמצע הנסיעה האוטובוס בלם בפתאומיות, אני לא רוצה בכלל לחשוב מה היה קורה אם הוא לא היה בתוך העגלה באותו רגע,אם אני הייתי

נופלת עם הגוף שלי עליו או שהוא היה נשמט לי מהידיים או משהו כזה.

 

קריינות: הורים רבים מקפלים את העגלה ומסכנים את חיי ילדיהם כדי לחסוך כסף. נראה כישישה שקלים ושישים אגורות הם סכום קטן, אך הורה שצריך להסיע את בנו

לפעוטון כל יום, יוציא 79 ₪ בשבוע, שהם 340 ₪ בחודש, או אם תרצו - מעל 3,000 ₪ בשנה, אחרי ניכוי חגים וחופשים. לא פלא אם כך שאחת הדרישות של המחאה

החברתית של קיץ 2011 הייתה ביטול התשלום בגין עגלת תינוק באוטובוס.

 

מפגינה: אנחנו גם דורשים להפסיק לשלם על עגלה באוטובוס! לא 50 אחוז, לא 60 אחוז - לא משלמות על עגלה באוטובוס!

 

מאיה: "ברגע שאני עולה לאוטובוס, אני בדילמה באמת אם לקפל את העגלה או להשאיר אותה כמו שהיא, באמת, כי זה מרגיש שזה כסף שהולך סתם, סתם על העגלה,

אנשים אחרים עולים עם עגלות שוק ועם דברים אחרים שתופסים מקום, והם לא משלמים שום דבר.

 

כתב: כאשר מדובר בהסעת תינוקות ברכב הפרטי, המדינה מגלה עניין רב ואף אוכפת את הנושא ברצינות,אך כשמדובר בהסעת תינוקות בתחבורה הציבורית, הנושא פחות

מעניין אותה למרות שהוא באחריותה, והיא משאירה את הנושא להחלטת ההורה ובהתאם ליכולתו הכספית.האם לא הגיע הזמן לקבוע תקנה שמחייבת את ההורה להסיע

את התינוק רק בעגלה ולפטור אותו מהתשלום?

 

מגישה: ממשרד התחבורה סירבו להתראיין לכתבה ומסרו את תגובתם בכתב. בתגובה נאמר, בין היתר, כי "הענקת פטור מתשלום על עגלות תינוק אינה עומדת על הפרק".

אם אתם מתכננים להביא תינוק לעולם, קחו בחשבון שבטיחותו אינה בראש מעייניו של משרד התחבורה.

סוף תמלול הכתבה: מחיר הבטיחות

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס