ידיעה כתובה |

: לא לקידום התיקון החדש לחוק ההסתננות

חברה נכתב על ידי

ארגוני זכויות האדם הגישו היום (ראשון, 20.12) את הערותיהם לתזכיר התיקון החדש לחוק ההסתננות, וקראו לשרים להתנגד למתווה המוצע. הארגונים הבהירו כי המדינה מתעלמת מפסיקות בג"ץ, לא מציעה שום ריכוך לפגיעה במבקשי המקלט וממשיכה לקדם מדיניות שלא מסייעת למצוקה בדרום תל אביב.

הארגונים קוראים לקדם, במקום התזכיר, פתרונות חלופיים שיתיישבו עם מחויבויותיה של ישראל, וכן יאפשרו פיזור של מבקשי המקלט והפחתת הצפיפות בשכונות: בחינת בקשות מקלט והכרעה בהן בהתאם לסטנדרטים המקובלים בעולם, קידום יוזמות המעודדות את העסקתם ברחבי הארץ על ידי מתן רישיונות עבודה במקום המשך גיוס מהגרי עבודה וכן הענקת נגישות לשירותי בריאות ורווחה – כשהמשאבים המרובים שמושקעים בכליאה יושקעו בשכונות המאכלסות מבקשי מקלט.

הארגונים התריעו מפני ההפרות הקשות שיעמיקו את הפגיעה בזכויות מבקשי המקלט, כשחלקן חותרות תחת פסקי דין של ביהמ"ש העליון. הארגונים מדגישים כי בכל התיקון המוצע לא נקבע אף סעיף אחד שמקל על הפגיעה, אלא אך ורק סעיפים המחמירים אותה.

לאור זאת, קוראים הארגונים (המוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח, א.ס. ף, קו לעובד, רופאים לזכויות אדם, המרכז לקידום פליטים אפריקאים ARDC, הקליניקה לזכויות פליטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א והקליניקה לזכויות מהגרים במרכז האקדמי למשפט רמת גן) שלא להמשיך ולקדם את התזכיר, אשר פעם נוספת סותר את פסיקות בג"ץ, ותחת זו לקדם פתרונות שיטיבו הן עם מבקשי המקלט והן עם יתר הציבור בישראל.

holot-hd

  כתבות ווידאו שחבל לפספס