ידיעה כתובה |

: מחר בניו זילנד: הפגנת BDS מול הופעת בת שבע

תרבות נכתב על ידי

החל מהיום, יום שישי, תופיע להקת המחול בת שבע בניו זילנד במסגרת פסטיבל האומנויות הבינ"ל עם המופע "דקנה דאנס" המסכם כמה עשורים של יצירותיו של הכוריאוגרף והמנהל האמנותי של הלהקה, אוהד נהרין. המופע יועלה בוולמינגטון למשך 4 הופעות. מחר בערב בשעה 19:30 צפויה להתקיים הפגנת פעילי החרם (BDS) מול תיאטרון סנט ג'יימס, שם תופיע הלהקה, במחאה על מדיניות ה"וויטוושינג" (whitewashing) של משרד החוץ הישראלי, את הפרות זכויות האדם של הפלסטינים, באמצעות מופעי תרבות, על פי המארגנים.

במוצ"ש הפגנת פעילי החרם מול הופעות בת שבע בניו זילנד.

במוצ"ש הפגנת פעילי החרם מול הופעות בת שבע בניו זילנד.

להקת המחול בת שבע, שחוגגת השנה יובל, היא להקת המחול הגדולה בישראל ואחת מהידועות בעולם המחול הבינ"ל, ומנהלה האמנותי נהרין הוא זוכה פרס הבסי היוקרתי למחול וחתן פרס ישראל. זו לא הפעם הראשונה שבת שבע, שמרבה להופיע בעולם, מתמודדת עם מחאות סוערות נגד הופעותיה, בעבר הפגינו פעילים בסמוך למופעים שהעלתה בבריטניה ובארה"ב, וקראו ללהקה שלא לקחת חלק במדיניות ה"וויטוושינג", בשעה שתערוכות והופעות של אמנים פלסטיניים נאסרים ומוגבלים באופן שיטתי על ידי הכיבוש הישראלי, בעוד אמנים ישראליים כמו בת שבע חופשיים לסייר בזירה הבינלאומית. מארגני החרם בניו זילנד פנו בדרישה למארגני הפסטיבל לבטל את הופעות בת שבע במסגרתו אך לא נענו, ומחר כאמור, יפגינו מול האולם בו יתקיימו ההופעות. כשנשאל אוהד נהרין לדעתו לגבי פעולות החרם נגד הלהקה בראיונות אמר כי "אם הייתי יודע שהחרם הזה יעזור, הייתי מצטרף בעצמי למפגינים ועומד אתם מול התיאטרון". בראיון עם נהרין, ששודר אתמול ברדיו ניו זילנד, סיפר נהרין על מקורות ההשראה ואופי הלהקה ולא נשאל אפילו פעם אחת על נושא מחאת החרם הצפויה. האזינו.

ומה אומרים פעילי החרם?

מהולנד באהבה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

בשבועות האחרונים הפך החרם מנושא שכמעט ולא מדברים עליו, לנושא חם. למרות שאנחנו לא אוהבים זאת, ההשוואה בין מה שקורה כאן לבין מה שקרה בדרום אפריקה הפכה למקובלת בעולם, שם שלטון ההפרדה התמוטט בזמן שרוב מוחץ של הלבנים עדיין תמך בו. ההנחה שהציבור הישראלי יסכים מרצונו להפסיק את השליטה בעם אחר ללא לחץ חיצוני, נתפסת כשגויה. על פי העיסוק הפוליטי והתקשורתי בו בימים האחרונים, נראה כי החרם העולמי כבר החל להשפיע בפועל.
הופק ע"י: | עלה ב: 05/02/2014

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס