תמלול הכתבה: מהדהדות את יאפא

מגישה: כחלק מהניסיון להעביר לאלו שמעוניינים בכך, חוויות ממה שקרה כאן ב-48' ולפני, הפיקו יוצרים פלסטינים, סיור קולי ביפו, שמנסה להעביר אותן חוויות באמצעות קולות וצלילים. השבוע, לקחנו טלפון ואזניות ויצאנו לסיור בעבר, בשכונת מנשייה - השכונה היפואית שוקקת החיים, שנותרה ללא זכר.

קריינות מהסיור הקולי: זה "גן הכובשים", היסטוריה החקוקה במרחב, פעם היה פה אזור בנוי. איפה שעכשיו מגרש המשחקים והעצים היו פעם בתים, חנויות, איפה שגינת הכלבים פה מקדימה, היה בית ספר.

עמי אשר: האפליקציה מתארת את מה שקרה פה במרחב הזה, היא מחייה אותו. כל הפארק הזה הוא בעצם בנוי על הריסות השכונה שהם נדחפו בבולדוזרים לים, זו הסיבה שבים מאחורינו אין חוף אין חול , אלא הוא בעצם כולו סלעים, זה לא תוצאה של הטבע אלא של ההרס. וכל מי שהולך בפארק הזה הוא בעצם דורך על השרידים של השכונה.

מגישה: בהתבסס על ראיונות עם פליטים פלסטינים ממנשייה, כתבו יוצרי הסיור הקולי סיפור בדיוני, אשר מומחז על ידי שחקניות, שחקנים ואמני סאונד.

קריינות מהסיור הקולי: מה שאתן רואות לפניכן זה לא סתם מסגד, חסן בק, שהיה מושל יפו בנה אותו כדי להבטיח את התפשטותה של יפו צפונה ולחסום את התפשטותה של תל לעבר הים. אם ככה האזן, ההזמנה לתפילה שאותה אתן שומעות עכשיו, היא לא הצליל היחיד שבוקע מהצריח הזה. משתמשים בו כדי להודיע הודעות, לשדר נואמים פוליטיים וגם יורים ממנו. צלפים משתמשים בו כעמדה ויורים ממנו לרחובות תל אביב.

עמי אשר: המסגד הזה, בניגוד למסגדים אחרים באזור של תל אביב-יפו נשאר על כנו, יש אומרים שהוא נשאר על כנו בזכות קשרים פוליטיים. הוא מאפשר לנו לזכור שהיית פה אוכלוסייה שלמה מסביב.

מגישה: ניתן להוריד את הסיור הקולי בעברית, ערבית ואנגלית מהאתר Echoing Yafa נקודה org.

סוף תמלול הכתבה: מהדהדות את יאפא
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס