תמלול הכתבה: הפגנה נגד מח"ש מול ביתה של ציפי לבני

אנחנו נמצאים פה בדרישה לסגור את מח"ש, שאתם השוטרים לא תוכלו יותר להטריד אותנו, להרביץ לנו ואחר כך במח"ש יסגרו את התיק מחוסר ראיות.
מה אתם חושבים על זה שאתם ראיתם מפקד שלכם חונק בחורה שכל מדינת ישראל ראתה ודיברה על זה ששפרלינג חונק אישה, יש תמונה של זה שמתפרסמת בכל מקום והשוטר הזה עדין חלק מהמשטרה.
כרמן אלמקייס: אני ועוד מפגינה הוטרדנו מאחורי הבית של יאיר לפיד, כשהגענו לשם הסתובב אלינו שוטר יס"מ שאל אותנו אם באנו לחפש בולבולים, הוצאתי מצלמה לצלם אותו, הוא תקף אותי, קפצו עלי שוטרים, הרביצו לנו, אני הייתי בבית חולים, גם מהצד השני ספיר ניסתה לברוח, גם קפצו עליה. עצרו אותנו בעצם, לקחו את הפלאפון שלי. אחרי שהוא זרק אותו הוא לקח אותו וראיתי אותו בזמן שעוצרים אותי ומרביצים לי מוחק את הסרטון בעצם שצילמתי אותו אומר לנו את הדברים. מצאנו את עצמנו עצורות בעצם על תקיפת שוטר, תקיפת שוטרים, שתי בנות מול עשרה שוטרי יס"מ.
אני לא יודעת קצת איך להם יכולים להסביר את זה לעצמם, איך בדיוק תקפנו עשרה שוטרי יס"מ.
כמובן שהגשנו תלונה במח"ש, ביקשנו מאיתנו לעשות פוליגרף, אני וספיר הלכנו לעשות פוליגרף, יצאנו דוברות אמת. שלחנו את זה למח"ש יחד עם אמירות של אותו בחור מעמוד הפייסבוק שלנו. אמירות גם גזעניות, גם אלימות, נגד מפגינים, נגד אנשי שמאל, כל מיני אמירות שלא משתמעות לשתי פנים. שוטר במדינת ישראל מרשה לעצמו לרשום סטטוסים כאלה בפייסבוק. גם את הדברים האלה שלחנו למח"ש. וזה כנראה לא מספיק למח"ש. זה כנראה חוסר ראיות. תראי אני הלכתי להגיש תלונה במח"ש ואני הרגשתי נחקרת. כאילו נחקרתי פעם שנייה במשטרה. כשאתה בא להגיש תלונה אתה לא אמור להרגיש ככה. אני הרגשתי שלא מאמינים לי, שמנסים לסדר אותי, שואלים אותי כל מיני. כאילו בן אדם שבא להגיש תלונה אמור לבוא לתת את התלונה היא צריכה לרשום אותה וזהו. החוקרת לא צריכה להתייחס לזה שמגיש את התלונה בתור חשוד.
מפגינים: שוטרים שוטרים שומרים על עשירים, בואו תשמרו על אנשים ללא בתים.
ברק כהן: כל אזרח שחי בארץ הזאת יש לו איזושהי החנה מוקדמת שאם נעשה לו עוול אז ישנם איזה שהם מנגנונים שהוא יכול לפנות אליהם והעוול הזה יטופל או יתוקן. אותה הנחה קיימת כשישנה אלימות משטרתית או תקיפה בידי שוטר את האזרח, יש איזושהי הנחה, שהגוף הזה שנקרא מח"ש, הוא הגוף שעשוי לטפל בעוול הזה. אנחנו הגענו לפה לחשוף מציאות שהיא בדיוק ההפך. אנחנו באנו להודיע שאנחנו יודעים שמח"ש הוא לא גוף שמקיים את התכלית הזאת. מח"ש הוא בעצם יותר נותן הכשר לאלימות משטרתית. ולפגיעות בידי שוטרים על אזרחים מאשר גוף שממצה את הדין ואת ההליכים כלפי שוטרים שהם עבריינים בעצם.
כרמן אלמקייס: אפשר לקיים גוף אחר חיצוני שיתפקד ויעמיד כל שוטר שהוא עבריין יעמיד אותו לדין והוא צריך להיות מאחורי סורג ובריח. בדיוק כמו אזרחים פושעים, יש שוטרים פושעים, פשוט מעוד.
מפגינים: שוטרים שוטרים שומרים על עשירים, בואו תשמרו על אנשים ללא בתים.

סוף תמלול הכתבה: הפגנה נגד מח"ש מול ביתה של ציפי לבני

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס