ידיעה כתובה |

: הזמן המקביל

תרבות נכתב על ידי

ההצגה "הזמן המקביל" עוסקת בסיפור חייו של אסיר פלסטיני בכלא הישראלי, בהיותו אדם, מעבר להיותו אסיר.

בכלא הזמן והמקום נעצרים, המלחמה העקרונית היא המלחמה על הזיכרון והזמן. הכלי שעומד לרשות האסירים הוא הזיכרון. ב"זמן המקביל" שבו חיים האסירים מאחורי הסורגים לא משתמשים באותן יחידות זמן (בדקות, בשעות, בשנים) מלבד ברגעים שבהם העולמות מתחברים, מאחורי חלון הביקורים. בתוך העולם הזה מתכנן ודיע, אסיר בטחוני פלסטיני בכלא הישראלי, את בנייתו של כלי מוסיקלי, עוד. שותפים לסודו קבוצת אסירים. הוא רוצה לנגד בעוד בחתונתו בכלא עם פידא אהובתו. שניהם נלחמים בממסד הישראלי ובבתי השפט כדי שיאשרו להם את החתונה. דרך סיפורו של ודיע אנחנו נפגשים עם עולמם של אסירים בטחוניים אחרים.

ההצגה חוקרת את פירוש היותו של אדם אסיר בכלא. היא מנסה לחשוף את האדם שבתוך האסיר, מעבר לקלישאה ולסמל שהוא מהווה, מעבר לסטטיסטיקה שבתוכה שוכחים שיש לו סיפור חיים, רצונות וחלומות. המחזה לא נועד להאדיר את מעשיהם של האסירים אלא לעסוק במי שהם. בשאר מורקוס, במאי ההצגה, מספר כי נקודת המוצא של ההצגה הייתה להראות כי עונשם של האסירים הוא בשלילת חירותם אך לא בשלילת צלם האנוש שלהם.

מתוך "הזמן המקביל".

מתוך "הזמן המקביל".

המחזה נכתב בהשראת סיפור חייו של וליד דקא, אסיר פלסטיני הכלוא בכלא הישראלי. דקא פיקד על חולייה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם. הוא כתב רבות במהלך השנים בכלא. העיסוק באסיר פלסטיני נחשב לפוגעני בחברה הישראלית ועורר ביקורת רבה. משרד התרבות הקפיא זמנית את מימון תיאטרון אלמידאן המעלה את ההצגה.

ההצגה בשפה הערבית בליווי כתוביות תרגום לעברית.

הזמן המקביל בתיאטרון אלמידאן, יום שבת ה-27 ליוני, בשעה 21:00.

לצפייה בהצגה נוספת של תיאטרון אלמידאן: עובד שבת

עובד שבת (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

ההצגה "עובד שבת" הינה ההצגה הראשונה העולה בשפה העברית בתיאטרון הערבי אלמידאן בחיפה. המחזה, שנכתב על ידי חנא עידי ואדוארד מאסט עוסק ביחסי אהבה בין אישה יהודיה וגבר פלסטיני. ההצגה בוימה על ידי סיני פתר ומשחקים בה עינת וייצמן ומחמוד אבו גאזי.
הופק ע"י: | עלה ב: 15/09/2014

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס