ידיעה כתובה |

: "עמדה סדורה" בעניין מבקשי המקלט מדארפור

חברה נכתב על ידי

במסגרת הליכים שמנהל המוקד לפליטים ולמהגרים לשחרורו מ"חולות" של מוטסים עלי, מבקש מקלט מדארפור שבסודן אשר הוכר כפליט על ידי נציבות האו"ם לפליטים, ניתן פסק דין בבית המשפט לעינינים מינהלים בבאר שבע. הנשיא יוסף אלון קבע שם שעל המדינה לעשות "כל מאמץ" להכריע בבקשת המקלט עד לסוף חודש מאי ולאחר מכן יש לבחון מחדש את שאלת המשך החזקתו של מוטסים ב"חולות" עד לאמצע חודש יוני.

mutsim-ali

על פסק הדין, המוקד לפליטים ולמהגרים הגישו ערעור לעליון ולאחר שניתן בו פטור מהפקדת ערבון ותשלום אגרה, הוא נקבע לדיון ליום 13.7.2015.

בין לבין, לאחר שכצפוי לא התקבלה החלטה בבקשת המקלט, במוקד לפליטים ולמהגרים פנו ביום 31.5.2015 לפרקליטות ודרשו הבהרות ביחס למאמצים שנעשו כדי להכריע בבקשת המקלט, בין היתר כדי שנוכל לשקול הגשת בקשה לפי פקודת בזיון בתי משפט.

ביום 2.6.2015 קיבלו את תשובת משרד הפנים. מהתשובה עולה שעד היום טרם הוכרעו בקשות של יוצאי דארפור ואף לא ניתן היה להכריע בהן, שכן משרד הפנים לא גיבש "עמדה סדורה" בעניין. עוד צויין ששר הפנים רק נכנס לתפקידו ולכן הדברים מתעכבים ושגם הוועדה המייעצת לעיניני פליטים לא בשלה לדון בבקשות הפרטניות של יוצאי סודן בשל ההשלכות הרוחביות של החלטה בבקשות אלו.
לא מיותר להזכיר שמבקשי מקלט מדארפור מסתובבים בינינו מזה כעשר שנים ושבשנים האחרונות המדינה התחייבה – לרבות בתצהירים שהוגשו לבית המשפט העליון – שניתנת קדימות לטיפול בבקשות המקלט של אזרחי סודן אשר מוחזקים במתקני שירות בתי הסוהר. והנה מתגלה, שדברים שנמסרו לבית המשפט העליון היו, איך נאמר, לא הכי מדוייקים.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס