ידיעה כתובה |

: נדחו עתירות העציר המנהלי כאיד

חברה נכתב על ידי

עתירות העציר המנהלי שובת הרעב נדחו: בלאל כאיד יישאר כבול למיטת בית החולים בידיים וברגליים ורופא חיצוני מטעמו לא יבקר אותו. "רופאים לזכויות אדם" הודיעו כי יערערו לבית המשפט העליון: "קביעה תקדמית ומסוכנת".

העציר המנהלי בלאל כאיד שובת רעב מעל לשישים יום, הוא נמצא בבית החולים ברזילי ומצוי בסכנת חיים. השופט אהרון משניות מבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דחה ביום חמישי, 11.08.16, את עתירותיו. על פי קביעת בית המשפט, כאיד ישאר כבול בידיים וברגליים ולא יקבל ביקור של רופא חיצוני מטעמו. עולה מפסק הדין כי השופט משניות השתכנע מנימוקי שירות בתי הסוהר כי יש חשש שכאיד ייחטף מבית החולים על ידי גורמים עלומים וכי הוא מהווה סכנה ברורה ומוחשית לביטחון המדינה.

  • מה חושבים ישראלים על הזכות לשבות רעב? צפו במשאל רחוב:

האם לדעתך לעציר המנהלי זכות לשבות רעב? (לדף הכתבה »)

יצאנו (17.8.2015) לרחובות יפו לשאול האם לעצירים מנהליים ישנה זכות לשבות רעב והאם היית מאכיל/ה בכפייה אילו היית רופא/ה.
הופק ע"י: | עלה ב: 20/08/2015

"בפסיקה האחרונה, שהיא תקדימית ומסוכנת, פוסק משניות באופן המנוגד לחקיקה ולפסיקה הקיימת ומונע מהעצור קבלת יעוץ רופא מומחה, יעוץ ששובתי רעב קודמים זכו לקבל והוא זכות מוקנת לכל חולה מתוקף חוק זכויות החולה", אומרת עו"ד עולא שתיוי מרופאים לזכויות אדם.

אחת הטענות היא שיש תקדים בקביעת בית המשפט בכך שהוא רואה בביקור של רופא הצלב האדום הבינלאומי, רופא שתפקידו לוודא שהאסיר מוחזק בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ואינו מטפל או בודק את האסיר, תחליף לזכותו של החולה לחוות דעת נוספת. על פי טענה זו, בית המשפט הופך את הצלב האדום לגוף אשר פעילותו ההומניטרית מהווה תירוץ נוסף לפגיעה בזכויות אדם בסיסיות. בנוסף עלולה הקביעה להביא אסירים לוותר על ביקורו של הארגון. "רופאים לזכויות אדם" פנו לצלב האדום בבקשה לצאת נגד פסיקה זו ולפעול למען זכותו של כאיד לביקור רופא מטעמו.

עורך הדין תמיר בלנק, שייצג את העותר בעתירה בסיוע "רופאים לזכויות אדם", אמר כי בימים הקרובים יוגש ערעור לבית המשפט העליון.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס