תמלול הכתבה: ט"ו בשבט – חג של נטיעת תקוה לשלום

חגי יואל: אנחנו נוטעים עשרה עצי זית כאן ועשרה עצי זית בבית אומר ליד חברון. עשרים בני אדם שמתו במהלך הסכסוך, כל אחד וסיפורו. אנחנו משפחות שכולות, שאיבדנו את היקרים שלנו, חברנו יחד בפורום המשפחות השכולות למען הפיוס.

אלהאם בחר: שמי אלהאם באחר מכפר בית אומר האימא של חאלד באחר ז"ל. באתי לכאן להשתתף בנטיעות עצי הזית על שם הילדים שאיבדנו מהצד הפלסטיני והישראלי אני מקווה שזה יהיה סימן של שלום בין העם הפלסטיני והישראלי ועד שהעצים יגדלו אני מקווה שהסכסוך יסתיים ונחייה יחד בשלום.

חגי יואל: כשאני חופר עם המעדר וחופר בור והעצים האלה גדולים, לחפור בור של חצי מטר, אז זה מרגש אותי להיות פה עם הילדים שלי, להיות פה עם אימא שלי ולספר על אח שלי, על אייל. הוא היה אח שלי, הוא לא היה "החייל הגיבור", הוא היה אח שלי. אני גדלתי  איתו בחדר ביחד. היינו... ישנו ביחד מיטה ככה ר', ראש לראש. הוא קבור לא רחוק מפה. לפני תשע-עשרה שנים הוא נהרג. אני מחפש תקווה. מי שמבטיח לי מלחמה ועוד מלחמה - אני מאמין לו, זה מאוד קל. זה כאילו להילחם...  שלום זה קשה, פיוס זה קשה, אני הייתי צריך לוותר על הרבה דברים אצלי, לקבל שיש שכול פלסטיני ויש כאב פלסטיני, זה היה לי מאוד קשה.

מניה יואל: מאוד מקווה שהעצים האלה שניטעו על שמם של עשרה ילדים שנפלו קורבן לחוסר גמישות מנהיגותית, מתו לשווא וזה יהיה... זה יישאר לעד, אני מקווה.

סוף תמלול הכתבה: ט"ו בשבט – חג של נטיעת תקוה לשלום
 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו תגובה אחת באתר

  1. כיפאיה עיאיטי 6 בפברואר, 2021  בשעה 20:49

    כל הכבוד על היוזמה .
    יוצרי התקווה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס