ידיעה כתובה |

: מכסת המים קוצצה – שיירת מים תצא בהזדהות

חברה נכתב על ידי

בעקבות קיצוץ מכסת המים, תצא שיירת מים לכפר קראוות בני חסן.

בכפר קראוות בני חסן חיים כ-6,000 אנשים. מקורות הפרנסה העיקריים של תושבי הכפר הם חקלאות (ענף הזית, צאן ולול), מסחר ותעשייה זעירה מקומיים וגם עבודות חוץ בהתנחלויות ובישראל.

  • צפו בכתבת ארכיון על מצוקת המים בישובים פלסטינים: 

א-דיכ מתייבשת (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הגישה של הפלסטינים בגדה המערבית אל מקורות המים הטבעיים מוגבלת על ידי ישראל והם נאלצים להסתמך על הקצאות המים של מקורות. אך בכפרים רבים בגדה כמות המים המוקצת לתושבים היא נמוכה בהרבה מהמינימום שנקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי ככמות הנדרשת למחייה. בא-דיכ, כפר קטן סמוך לאריאל, התושבים נמצאים במצוקת מים קבועה.
הופק ע"י: | עלה ב: 17/04/2012

חלק קטן מהמים של הכפר מסופק ממעיין ביר אבועאמר ומאגירת מי גשמים בבורות בכפר אך מרבית המים מסופקים לכפר על ידי חברת "מקורות". ברז המים הראשי של חברת "מקורות", הסמוך לכפר, מספק מים גם לשני כפרים נוספים: בידיא וסרטא. פעילים מספרים שמאז מאי ויוני מכסת המים קוצצה מ-149 ליטרים לנפש (לכלל הצרכים הביתיים), ל-86 ליטרים. בנוסף, הם טוענים כי את המים החסרים התושבים נאלצים להביא במכליות ולקנות במחירים מופקעים.

במדינת ישראל מנסים לחנך ילדים לחסוך במים וקיימת מודעות לנושא המחסור במים. עם זאת, רובנו מקבלים כמובן מאליו את העובדה שכאשר נפתח את הברז, יזרמו מים. ביישובים פלסטיניים שונים מחסור במים הופך מבעיה תיאורטית למציאות מוחשית.

בעקבות הקיצוץ תצא ביום שישי הקרוב, 22.07.16, שיירת מים לכפר קראוות בני חסן. עדכון: מועד שיירת המים נדחה. 

  • מה ישראלים היו עושים בתנאים של הקצבת מים?

הגיעו מים עד נפש (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מתחילת חודש יוני, ישראל מקצצת את אספקת המים לישובים הפלסטיניים בגדה המערבית. בבתים רבים אין מים זורמים. התעשייה, הצמחיה ומשק החי באזור מתמוטטים בשל המצב. יצאנו לבדוק איך מתמודדים ישראלים עם החום, ומה היו עושים בתנאי הקצבת מים.
הופק ע"י: | עלה ב: 30/06/2016

  כתבות ווידאו שחבל לפספס