ידיעה כתובה |

: ח"כ דב חנין נגד החלטת היועמ"ש

חברה נכתב על ידי

בינואר 2016, ושוב במרץ 2016, הגיש ח"כ דב חנין בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה פלילית נגד ועד מתיישבי השומרון. זאת בהיסמך על עדויות שקושרות את ראשי ועד מתיישבי השומרון לעידוד פומבי של פעולות תג מחיר, ובעקבות קמפיין הועד להחרמת עסקים של אזרחים ערבים, וסרטון הבחירות האנטישמי שפרסמו, בו מוצגים ארגוני זכויות האדם כבוגדים שעדיף כי יתלו את עצמם.

בתחילת שבוע שעבר, בתגובת היועמ"ש לפניית ח"כ חנין, הוחלט כי אין צורך בפתיחת חקירה פלילית בעניין. במסמך התגובה נטען כי בסרטון, בין היתר, קיים קושי להוכיח שישנה "אפשרות ממשית" שהדברים "יביאו לכדי אלימות". נטען גם כי קמפיין החרם לא כוון על רקע השתייכות לגזע ולכן לא עונה לעבירה של הסתה לגזענות.

ח"כ דב חנין הביע מחאה על ההחלטה, ואמר כי "בתלונה שהעברתי נמצא פירוט של חשדות שמחייבים לדעתי ברור מעמיק. אי אפשר שגורמים המסיתים לאלימות ייהנו מחסינות משפטית ושכסף ציבורי יממן מסעות של הסתה והשתלחות באזרחים על בסיס לאומי או על בסיס פוליטי".

צפו בהפגנה נגד הרדיפה וההסתה של ארגוני השמאל:

די להסתה – שוברים את השתיקה! (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הפגנה נגד ניסיונות ההשתקה וההפחדה של הימין הקיצוני בגיבוי הממשלה. ההפגנה כללה צעדה ממצודת זאב בתל אביב ועד לאנדרטה של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. שבת, 19-12-2015.
הופק ע"י: | עלה ב: 20/12/2015

  כתבות ווידאו שחבל לפספס