ידיעה כתובה |

: העיתונאים בעזה דורשים את זכויותיהם

מדינה נכתב על ידי

עשרות עיתונאים הפגינו נגד הפרות חופש העיתונות ע"י ישראל ובדרישה מהאו"ם וממדינות ערב להתערב כדי להבטיח את זכויותיהם. ההפגנה התקיימה אתמול (03.05.2016), יום חופש העיתונות הבינלאומי, מול משרדי אונסק"ו ברצועת עזה.

העיתונאים הרימו שלטים בגנות ההתקפות הישראליות נגדם ושלטים עם תמונתיו של העיתונאי עומר נזאל שנכלא במעצר מנהלי החל מיום שני האחרון.

העיתונאית הפלסטינית אחלאם עיד אמרה בנאומה במהלך ההפגנה ש: "ביום חופש העיתונות הבינלאומי, הכיבוש הישראלי ממשיך להפר את זכויות העיתונאים הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה", כך דווח באתר arab48.com. היא הוסיפה כי: "הפשעים שנעשים נגד העיתונאים הפלסטינים לא יצליחו לגרום לנו להפסיק לחשוף את פשעי הכיבוש הישראלי נגד העם הפלסטיני". עיד קראה לאו"ם ולהתאחדות העיתונאים הערבים להתערב בדחיפות כדי להפסיק את הפגיעה בזכויות העיתונאים הפלסטינים.

ההפגנה בעזה, אתמול (03.05.2016). קרדיט: arab48.com

ההפגנה בעזה, אתמול (03.05.2016). קרדיט: arab48.com

על פי דו"ח של "מרכז עזה לחופש העיתונות" שבדק את הפרת זכויות העיתונאים בגדה המערבית וברצועת עזה, 20 עיתונאים פלסטינים נפצעו מהתקפות ישראליות מאז ינואר האחרון. בנוסף עולה מהדו"ח כי 56 עיתונאים נעצרו, הוארך מעצרם או נקנסו. משמונה עיתונאים נמנעה נסיעה לצורך עבודה או סיקור אירוע, ונעשו 11 פלישות למוסדות תקשורת או דירות עיתונאים. מאז ינואר האחרון היו תשעה מקרי איום, הסתה ועצירת שידור טלוויזיוני וארבע החרמות מחשבים וטלפונים ניידים של עיתונאים פלסטינים על ידי ישראל.

unsco

ההפגנה בעזה, אתמול (03.05.2016). קרדיט: arab48.com

 

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס