ידיעה כתובה |

: הפגנה מול בית הנשיא נגד חנינה למשה קצב

חברה נכתב על ידי

לאחר שוועדת השחרורים דחתה את בקשתו של קצב לשחרור מוקדם מן הכלא, כעת הוא עלול בכל זאת להשתחרר מוקדם מן הצפוי. בעוד קצב מתכוון להגיש בקשה לחנינה מהנשיא, ברשת כבר החלה להתארגן מחאה נגד שחרורו.

אתמול (01/05/16) התפרסמו ידיעות רבות בתקשורת על כוונת משפחת קצב להגיש בקשה לחנינה מהנשיא ריבלין וזאת לאחר שלכאורה, חלה הדרדרות במצבו הנפשי של משה קצב בעקבות דחיית בקשתו לשחרור מוקדם בחודש שעבר.

מרגע פרסום הידיעות, החלו ארגוני נשים ואקטיביסטיות עצמאיות רבות להעלות פרסומים בנושא ברחבי הפייסבוק. אליהן נוספו גם לא מעט טורי דעה שפורסמו בכלי התקשורת השונים. לקראת הערב כבר התארגנה מחאה של ממש שהולכת להתקיים מחר (03/05/16) מול ביתו של הנשיא ריבלין.

מארגנות המחאה מבקשות להדגיש כי "מדובר באנס מורשע, שלא הודה בפשעיו, שלא לדבר על הביע חרטה עליהם" ולכן, על מנת להביע סולידריות ולתמוך בנשים שנפגעו מפשעיו, הן מתכוונות להפגין מול בית הנשיא. "ברצוננו להביע תמיכה וסולידריות בנשים שנפגעו מפשעיו של משה קצב, לעמוד יחד ולהזכיר שלא תהייה סליחה ומחילה לעברייני מין, ודורשות שמערכת החוק והמדינה יגנו על הקורבנות, ולא על אותם אנסים המתחמקים פעם אחר פעם מדין ראוי ומוכיחים לנו מחדש שחיינו כנשים הם הפקר", כתבו בהזמנה להפגנה.

בנוסף, הן מבקשות גם לתת קונטקסט רחב יותר לעניין שחרורו האפשרי של קצב, "אחת מתוך 3 נשים עוברת אונס או תקיפה מינית. רובנו מפחדות להגיש תלונה, ללכת למשטרה או לפנות למערכת המשפט. הסיבה לכך היא שאנחנו לא מרגישות מוגנות, לא מרגישות שיש מי שיתמוך בנו, מי שיאמין לנו. ביום שלישי נעמוד ונדרוש מהנשיא ראובן ריבלין שבמידה ותוגש בקשת חנינה למשה קצב, שיחשוב על כל הנשים שנאנסו על ידיו ואחרים כמוהו, ועל נשים אחרות שעוד עלולות להיאנס בעתיד. בשחרור המוקדם של קצב, הנשיא גורם לכל אחת ואחת מאתנו לפחד עוד יותר, ולהיפגע ולכאוב מעבר לכאב שכבר חווינו. בצעד זה המדינה גורמת לנו להבין שאין לנו רשת בטחון, אין לנו על מי להשען, ואין לנו על מי לסמוך".

13076757_1313031758711770_4863844963668094275_n

מתוך ההזמנה להפגנה בפייסבוק

ההפגנה תתקיים מחר (03/05/16) החל מהשעה 18:00 מול בית הנשיא שבירושלים.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס