ידיעה כתובה |

: מצבו של אל-קיק קריטי, הוכרז יום זעם בשטחים

מדינה נכתב על ידי

העיתונאי הפלסטיני מוחמד אל-קיק אשר מוחזק בישראל במעצר מנהלי ממשיך בשביתת הרעב שלו זה היום ה-75 בדרישה לשחרור מיידי. אתמול (06.02.2016) דווח על הידרדרות משמעותית במצבו, והרופאים מסבירים כי הוא עלול למות בכל רגע.

העיתונאי הפלסטיני נעצר בנובמבר בביתו ע"י כוחות ישראלים ונחקר באשמת "הסתה עיתונאית". הוא עבד ככתב בשביל ערוץ החדשות הסעודי "אל-מג'ד" ובלט בפעילותו הפוליטית בתור סטודנט כאשר כיהן כראש אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ביר זית. אל-קיק ביקר בחריפות את הרשות הפלסטינית והמעצרים הפולטיים שהיא מבצעת. על פי טענות השב"כ הוא פעיל בתנועת חמאס ועסק בפעילות טרור והסתה.

היום (07.02.2016) מתקיימות הפגנות בשכם, בית לחם, חברון, אל בירה ורמאללה במסגרת "יום זעם" בסולידריות עם האסיר השובת ובעקבות הדיווחים על ההדרדרות במצבו הרפואי.

הפגנת סולידריות עם אלקיק באל-בירה היום (07.02.2016) מדף הפייסבוק של רשת אל-קודס

הפגנת סולידריות עם אל-קיק באל-בירה היום (07.02.2016) מדף הפייסבוק של רשת אל-קודס

אל-קיק מאושפז בבית חולים "העמק" בעפולה ומסרב להפסיק את שביתת הרעב עד שיבוטל מעצרו המנהלי (מעצר ללא משפט). הצוות הרפואי בבית החולים סירב להאכיל את אל-קיק בכפייה – מהלך שמוגדר כצורה של עינויים על ידי ארגוני רופאים ברחבי העולם. אך לפחות פעם אחת במהלך ימי שביתתו הוחדרה לו אינפוזיה בניגוד לרצונו כשאיבד את הכרתו והוא טופל בכפיה למשך מספר ימים.

בהצהרה שפרסם אל-קיק באמצעות עורך הדין של ועדת האסירים של הרשות הפלסטינית, ושהוקראה לאחר תפילות יום השישי בכפר מגוריו באזור חברון, הוא אמר כי "עיתונאים פלסטינים, ואני ביניהם, משלמים את מחיר המדיניות הישראלית הגזענית. כאשר בני אדם חווים דיכוי שכזה, הם אינם חוששים יותר מההשלכות, אפילו במחיר חייהם. אני שם עצמי בידיו של האל ואמשיך את שביתת הרעב בה התחלתי עד למוות, או עד לחופש". (נעם רותם ויעל מרום בשיחה מקומית 04.02.2016)

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס