ידיעה כתובה |

: סכסוך עבודה ב"מובילי דרור"

חברה נכתב על ידי

לאחר יותר מארבעה חודשי משא ומתן, הכריז אתמול (03/02/16) ארגון העובדים מען על סכסוך עבודה ושביתה בחברת התובלה "מובילי דרור", המעסיקה כ-160 נהגי משאיות.

מען הכריז על סכסוך העבודה לאחר שהנהלת "מובילי דרור" הודיעה על הפסקת המו"מ, כולל ביטול של ישיבה מכרעת שנקבעה ל-31/01/16, באופן חד צדדי ובאותו יום. כמו כן הודיעה ההנהלה כי היא מעמידה בסימן שאלה את היציגות של מען.
ביטול הישיבה היה חלק מהתנהלות בעייתית מצד ההנהלה שנמשכה לכל אורך המו"מ שנועדה, ככל הנראה, להכשילו מראש. בתוך כך, "מובילי דרור" מינתה את מנכ"ל ההסתדרות לשעבר גדי לוטן כמנהל המו"מ מטעמה וזה הוביל את המו"מ באופן שכוון להכשילו. במקביל פנתה ההנהלה לעובדים מעל ראשה של נציגות העובדים, במטרה לשבור את התארגנות העובדים. בשל התנהלות זו במען לא התפלאו כשבדיוק לפני הישיבה המכריעה שבוטלה, צץ ועד עובדים חלופי הקורא לנהגים לבטל את חתימותיהם במען.

בישיבה שבוטלה הייתה "מובילי דרור" אמורה להציג את עמדותיה על מבנה השכר של הנהגים ועל תשלום חובות עבר. מאז ספטמבר האחרון התקיימו 10 ישיבות מו"מ שמען דרש בהם תבנית שכר לפי שעות: שכר שעתי יהיה 37-42 ₪ (עפ"י סוג המשאית והוותק), ותשלום על שעות נוספות על פי חוק. משמעות הדרישה היא ביטול שיטת התשלום הנהוגה בענף, המבוססת על שכר מינימום ועל פרמיה הנתונה להחלטה שרירותית של סדרני החברה.

drivers-primia

תמונה מתוך אתר מען

במען מדגישים כי במשך שנים חברת "מובילי דרור" שילמה לנהגים שכר חודשי הנמוך ב-1,500 ש"ח ממה שמגיע להם על פי צו ההרחבה לענף התובלה, על ידי קיצוץ בביטוח הפנסיוני ובקרן ההשתלמות, ואי תשלום עבור אבדן כושר עבודה, אש"ל ותוספות אחרות. זאת למרות ש"מובילי דרור" היא אחת מחברות ההובלה הגדולות במשק, העובדת בין היתר עבור איקאה, HP ישקר, פלסטרוניקס ולוריאל.

מען והועד של הנהגים נחושים לשים קץ למצב זה, ולהגיע להסכם קיבוצי המבוסס על שכר שעתי, "זהו מאבק שמטרתו להביא לשינוי במצבם של נהגי המשאיות בישראל, שזכויותיהם וכבודם נרמסים".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס