ידיעה כתובה |

: תאיר קמינר בכלא הצבאי

חברה נכתב על ידי

הסרבנית הפוליטית תאיר קמינר נשפטה לעשרים וחמישה ימים בכלא 600. סיקרנו את תהליך הסירוב שלה.

קמינר הצהירה על סירובה בהצהרה ובסרטון שהופצו באתרים שונים וזכו לעשרות אלפי צפיות. "אמרו לי שאני מתנערת מאחריות על ביטחונה של מדינת ישראל. אבל כאישה שרואה את כל בני האדם כשווים וחושבת שחייהם חשובים במידה שווה, אני מתקשה להאמין בטיעון הביטחון כל עוד הוא מופנה אך ורק ליהודים. במיוחד עכשיו, כשגל הטרור הולך ומתמשך, ניתן לראות שהצבא לא מגן אפילו על היהודים, כי אין דרך ליצור ביטחון בתוך מצב של כיבוש", כתבה קמינר.

ביום ראשון, 10.01.16, קמינר הגיעה ללשכת הגיוס על מנת להכריז על סירובה. התקיימה הפגנת תמיכה בכניסה לבקו"ם בהשתתפות של כמה עשרות פעילות ופעילים. בהפגנה אמר פעיל השמאל ראובן קמינר, סבה של תאיר: "תאיר, את ככה, בלשון הציונית את חלוצה גדולה מאוד. אבל זה חלוצה של שלום ושל שוויון". קמינר נשפטה לעשרים ימים בכלא צבאי.

  • לצפייה בסיקור הפגנת התמיכה בתאיר קמינר:

לא פקידה ולא טנקיסטית (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

תאיר קמינר מסרבת לקחת חלק בכיבוש ובמעגל השנאה בעזה ובשדרות. ביום ראשון, 10.01.16, פעילות ופעילים הגיעו להפגין בכניסה ללשכת הגיוס ולתמוך בסירובה של תאיר להתגייס. עדכון: תאיר קמינר הועברה לכלא 400.
הופק ע"י: | עלה ב: 11/01/2016

הסירוב של קמינר קיבל סיקור תקשורתי בארץ ובעולם. נערך דיון בנושא הסירוב של תאיר בפרלמנט הבריטי. נגד קבוצת "מסרבות" הוגשה תלונה במשטרת ישראל על כך שהן מסיתות ל"השתמטות" מהצבא. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, ביקר את תאיר בכלא ארבע.

ביום ראשון, 31.01.16, תאיר קמינר הגיעה שוב ללשכת הגיוס על מנת לסרב להתגייס לצבא יחד עם סרבנית נוספת, טניה גולן. גם הפעם התקיימה הפגנת תמיכה בה. להפגנה הגיעו גם סרבני עבר כמו יונתן שפירא, אודי סגל ואוריאל פררה. בראיון לטלוויזיה החברתית אמרה תאיר קמינר: "כלא זה לא חוויה פשוטה. קמים בחמש בבוקר, יש ספירות. צריך לצעוק חזק "כן המ"פ!" כשקוראים את השם שלך. יש ככה את הספירות האלה ארבע פעמים ביום, יש שלוש ארוחות ובעיקרון שאר היום אנחנו פשוט יושבות ולא עושות כלום עד הספירות הבאות."

  • לצפייה בסיקור הפגנת התמיכה בתאיר קמינר ובטניה גולן:

מסרבות ללכת בתלם (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הפגנת תמיכה בסרבניות טניה גולן ותאיר קמינר מול הבק"ום בתל השומר אשר מסרבות מטעמים פוליטים של התנגדות לכיבוש, לצבא ולמדיניות ההרסנית של המדינה. תאיר נכלאה לכ-20 יום, שוחררה לסופ"ש והתייצבה שוב תוך שהיא מתכוונת לעמוד על סירובה להתגייס. טניה גולן מתייצבת בפעם הראשונה בבק"ום וצפויה גם היא להישפט למספר שבועות בכלא הצבאי.
הופק ע"י: | עלה ב: 01/02/2016

גולן, שהגיעה לבקו"ם יחד עם קמינר על מנת לסרב להתגייס, היא חברה בארגון האנרכו-קומוניסטי "אחדות". פעילות ופעילים של הארגון הצטרפו להפגנת התמיכה בסרבנות בכניסה ללשכת הגיוס. הערוץ הראשון פרסם כתבה שעסקה בסירוב של קמינר. הכתבה הסתיימה בצילום של פעיל בארגון "אחדות" שורף את מה שנראה כמו צו גיוס.

קמינר נשפטה לעשרים וחמישה ימים בכלא 600. זו תקופת הכליאה השנייה שלה. "מסרבות" פרסמו כי חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מתכוננת לבקר את תאיר קמינר בכלא הצבאי.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס