ידיעה כתובה |

: מחאה על הקטל בענף הבנייה

מדינה נכתב על ידי

משמרת מחאה מול משרד הכלכלה תתקיים ביום שלישי, 09.02.16, בעקבות הקטל בענף הבנייה. המארגנים/ות קוראים לשר הכלכלה, בנימין נתניהו, לקחת אחריות ולהתפטר.    

במהלך שנת 2015, נהרגו בתאונות עבודה 34 פועלים. לפני שבוע, 27.01.16, נהרג קאסם אבו ראס במהלך עבודת בנייה מנפילה לפיר של מעלית. חבר הכנסת דב חנין כתב: "גם השבוע נמשך הקטל הנורא של פועלי בניין שנופלים אל מותם. יש הרבה מה לעשות כדי למנוע את תאונות העבודה הקטלניות האלה. אבל לשר הכלכלה זה פשוט לא מזיז. הוא עסוק בהעברת מתווה הגז לטובת הטייקונים ולא סופר עובדים. יפוטר שר הכלכלה, האדיש למותם של פועלים."

"צדק חברתי – חדר המצב" כתבו: "מותם של עובדים באתרי הבניין אינו גורם לעצירת העבודה או להענשת האחראים. בגלל שגופי האכיפה, הפיקוח והחקירות של תאונות עבודה אינם יעילים ולמעשה יובשו על ידי הרשויות, ממשיכה העבודה באתרים בהם קרתה התאונה. יש משהו לא אנושי בכך שחבריהם של העובדים שנפגעו מחוייבים להמשיך בעבודה מיד למחרת, דבר שממחיש להם עד כמה חסרי חשיבות הם חייהם בעיני היזמים והקבלנים." 

חבר הכנסת דב חנין קישר את הנושא לבקשת הממשלה להאריך את מינויו של נתניהו כשר הכלכלה. לטענתו של חנין, נתניהו לא מגיע לכנסת לדווח ולא עונה על שאילתות בתחומי תפקידו. חנין מוסיף וטוען כי הדבר המקומם ביותר הוא התעלמותו של שר הכלכלה מתאונות העבודה: "איפה הפיקוח? איפה האכיפה? איפה הענישה? איפה שר הכלכלה?"

  • לצפייה בדבריו של חבר הכנסת דב חנין (מתוך ערוץ הכנסת):

הממשלה שברה אתמול שיא חדש של חוצפהאיזו חוצפה יש לממשלה הזאת! אתמול הם שברו שיא חדש.

‎Posted by ‎דב חנין Dov Khenin‎ on‎ יום שלישי 2 פברואר 2016

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס