ידיעה כתובה |

: נפלה ההצעה להצמדת קצבת הסיעוד לשכר מינימום

חברה נכתב על ידי

ח"כ חנין: "תסתכלו בעיניים של הנכים והקשישים ותגידו להם מאיפה הם מצפים שהם יביאו את הכסף שאמורים לשלם למטפלים שלהם".

הקואליציה הפילה היום (27/01/16) את הצעת החוק של ח"כ דב חנין וח"כ קארין אלהרר הדורשת להצמיד את קצבת הסיעוד לשכר המינימום. לדברי ח"כ חנין: "ההצעה מבקשת את הדבר האלמנטרי והבסיסי ביותר. העלנו את שכר המינימים וטוב שכך, אבל ישנם אנשים שמקבלים קצבאות סיעוד וצריכים עם הקצבאות האלה לשלם כסף לעובדי סיעוד שעוזרים להם. ממה אתם רוצים שאותם נכים ואותם קשישים ישלמו לעובדים שלהם? האם אתם מציעים להם להפר את החוק ולא לשלם להם שכר מינימום? אני פונה לשר האוצר- איך יתכן שקצבת הסיעוד לא תעלה יחד עם שכר המינימום? הצעת החוק הזו היא הצעת חוק נכונה, הגיונית, מתבקשת וצודקת". בנוסף פנה ח"כ חנין גם אל חברי הקואליציה, "כשאתם מצביעים, תסתכלו בעיניהם של הנכים, של הקשישים, של אלה שמקבלים קצבאות סיעוד ותגידו להם – איך אתם מצפים שהם ישלמו שכר כאשר השכר שהם צריכים לשלם עולה לפי החוק והקצבאות נשארות בגובה בלתי אפשרי".

הצעת החוק נפלה ברוב של שלושה קולות בלבד, כאשר 49 חברי וחברות כנסת תמכו בהצעה ואילו 52 התנגדו.

  • צפו: הפגנת עובדות הסיעוד בינואר 2014. העובדות מחו על תנאי העסקתן שבמסגרתם הן מועסקות משך 24 שעות ביממה אך משתכרות שכר מינימום בלבד, והינן קבוצת העובדות היחידה בישראל שאינה זכאית לתשלום בעד שעות נוספות:

מצעד לשוויון זכויות לעובדות הסיעוד (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

לרגל יום זכויות האדם ויום המהגר הבינלאומי, יצאו עובדות הסיעוד בישראל בקריאה לממשלה לאמץ את אמנת ארגון העבודה העולמי למען שוויון זכויות לעובדות משק בית. האמנה מגדירה את זכותן של העובדות לשוויון זכויות בפני החוק, לחופש בחירה בין מעסיקים ולמניעת תשלום דמי תיווך בסכומים מופקעים עבור הזכות לעבוד בישראל. כיום, עובדות סיעוד משלמות כ- 8,000$ בממוצע כדמי תיווך (כסף שחור) לסוכני כח אדם כדי לקבל ויזה לעבודה בישראל. בנוסף, עובדות הסיעוד מועסקות משך 24 שעות ביממה אך משתכרות שכר מינימום בלבד, והינן קבוצת העובדות היחידה בישראל שאינה זכאית לתשלום בעד שעות נוספות. הצעדה התקיימה ב 4/1/2014 מגינת לוינסקי לכיכר הבימה.
הופק ע"י: | עלה ב: 05/01/2014

  כתבות ווידאו שחבל לפספס