ידיעה כתובה |

: צה"ל החרים משאבות מים בבקעה

מדינה נכתב על ידי

כוחות הצבא החרימו הבוקר מספר משאבות מים של חקלאים פלסטינים באזור בקעת הירדן. המשאבות משמשות להשקיית כ-1000 דונמים של שטח חקלאי.
על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "וטן" החיילים החרימו את המשאבות באזור ח'רבת אל-דיר. השטח החקלאי הגדול שייך למשפחות פלסטיניות שמתגוררות באזור אשר בידיהן מסמכים רשמיים ו"טאבו" אשר מראה שהשטח בבעלותן החוקית.

חיילי צה"ל בבקעת הירדן. קרדיט: safa.ps

חיילי צה"ל בבקעת הירדן.
קרדיט: safa.ps

יש לציין כי כלל התושבים הפלסטינים בכפרים שבבקעת הירדן סובלים ממחסור חמור במים. המחסור מתבטא לא רק בחיסול חלקים נרחבים מן החקלאות אלא אפילו במצוקת מים לשימוש ביתי. ישראל לא מספקת תשתיות מים לכפרים הפלסטינים שנמצאים תחת שליטתה (שטח C) ואף מייבשת מעיינות טבעיים ששימשו את החקלאים המקומיים לטובת הזרמת מים להתנחלויות. התושבים הפלסטינים נאלצים לקנות מים במחירים יקרים ולהביא אותם לכפרים ממקורות אחרים בגדה. העובדים הפלסטינים שמאבדים את מקור פרנסתם החקלאי נאלצים לחפש עבודה בהתנחלויות ופעמים רבות אף עובדים בעצמם כשכירים (בדרך כלל עבור שכר זעום) בתעשיית החקלאות המשגשגת של ישראל בבקעה.

צפו בכתבה בנושא:

חקלאות דורסנית בבקעה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

החקלאות של היישובים הישראלים בבקעת הירדן, מצד אחד משגשגת כלכלית ותוצריה משווקים באירופה, אך מצד שני פוגעת אנושות במשאבי הקרקע והמים של התושבים הפלסטינים השכנים.
הופק ע"י: | עלה ב: 03/12/2013

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס