ידיעה כתובה |

: ביהמ"ש החליט לשחרר את אנס ח'טיב למעצר בית

חברה נכתב על ידי

בית המשפט השלום בעכו החליט לשחרר אתמול (25/11/15) את אנס ח'טיב, בן 19 משפרעם, למעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בנוסף, החליט בית המשפט לאסור על ח'טיב שימוש באינטרנט עד תום ההליכים.

החלטת בית המשפט התקבלה לאחר כ- 40 ימים בהם שהה ח'טיב במעצר, ולאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין הסתה לאלימות וטרור. כתב האישום מתבסס על פרסומיו של ח'טיב בפייסבוק, שבהן נכתבו דברים כגון ירושלים ערבית, תחי האינתיפאדה ואני על רשימת ההמתנה.

khatib

צילום: מרכז עדאלה

עו"ד אראם מחאמיד, ממרכז עדאלה אשר מייצג את ח'טיב, הגיב להחלטת בית המשפט: "המעצר מהרגע הראשון לא התבסס על כל שיקול משפטי. למעשה, בית המשפט העניש את ח'טיב במאסר של 40 ימים מבלי לדון בכתב האישום שהוגש נגדו. המשטרה מנצלת את הכלי של הארכת המעצר ואת האווירה הפוליטית העוינת נגד האזרחים הערבים כדי לנטרל את ההליך המשפטי ההוגן ולהשתמש במעצר כסנקציה לכשעצמה." עוד אמר עו"ד מחאמיד כי "מעצר הבית עד תום ההליכים הוא כשלעצמו עונש. אין שום הצדקה משפטית להגבלות החמורות שהוטלו עליו."

עורכת הדין מאיסאנה מוראני, ממרכז עדאלה אשר מייצגת גם היא את ח'טיב,  אמרה כי "סעיף האישום להסתה הינו ברור בחוק. לשון החוק אומרת כי אדם המסית הוא המפרסם קריאה ממשית, קונקרטית ושאינה משתמעת לשני פנים, לעשיית מעשה אלימות או טרור ויש אפשרות ממשית שהפרסום יביא לעשיית מעשה אלימות או טרור. פרסומיו של אנס ח'טיב אינם עונים להגדרה זו כלל. פרסומיו לא כוונו נגד איש או לפעולה מסוימת, וכן אין לצעיר כל סמכות או השפעה שעלולה לגרום לאנשים לפעול. הפוסט המפורסם ביותר שהוזכר בכתב האישום, שבו נכתבו דברים כמו ירושלים ערבית ותחי האינתיפאדה, קיבל 70 לייקים בלבד". עוד ביקשה עו"ד מוראני להוסיף כי "משפטו של ח'טיב הינו בגדר שלילת זכותם של אזרחים פלסטינים לחופש ביטוי. המטרה של מעצרו המתמשך של ח'טיב ומשפטו הינה הפחדה והטלת אימה על החברה הערבית בישראל משימוש ברשתות החברתיות למען תמיכה בבני עמם".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס