ידיעה כתובה |

: תשעה נעצרו בצפון, האשמה? ארגון הפגנה

חברה נכתב על ידי

תשעה ערבים-פלסטינים אזרחי ישראל נעצרו אמש (07.10.15) לקראת הפגנה ארצית שתתקיים היום (08.10.15) בנצרת נגד הכיבוש ופעולות הדיכוי הקשות של ישראל בשטחים. העצורים, שלקחו חלק בארגון ההפגנה חשודים לטענת המשטרה "בארגון התקהלות לא חוקית והפרת סדר".

באתר החדשות arab48.com דווח כי מבין העצורים שגילם נע בין 17 ל38 נכללות גם שלוש נערות- לובנה תומא, עדן טאטור וראיה שמאלי ושני נערים- ת'אאר עבוד וחסין מנאע. המעצרים התרחשו במהלך הלילה ביפו, חיפה, שפרעם וכפרי ואדי ערה והעצורים צפויים להגיע היום (08.10.15) לבית משפט השלום בנצרת שם תבקש המשטרה להעריך את מעצרם.

שלושת הנערות שנעצרו באשמת ארגון הפגנה. קרדיט: arab48.com

שלושת הנערות שנעצרו באשמת ארגון הפגנה. קרדיט: arab48.com

הפעילים מסבירים שהמעצרים נעשו על מנת להפחיד את הציבור שרוצה להשתתף במחאה ולהפגין הערב נגד פעולות צה"ל בירושלים ובשטחים הכבושים. עורך הדין ריאד' ג'מאל מחאמיד, מרכז וועדת עורכי הדין במפלגת בל"ד אמר בשיחה עם אתר החדשות arab48.com שמספר עורכי דין מתנדבים מארגון "עדאלה" ומרכז "מיזאן" פועלים מהבוקר בבית המשפט על מנת להגן על העצורים. עורכי הדין יוכיחו שאין שום בסיס לטענה כי יש כוונה מוקדמת לבצע פעולות לא חוקיות במהלך ההפגנה הערב.

חברת הכנסת חנין זועבי אמרה בתגובה לאירועים כי "על הנוער והצעירים שלנו להבין שמדובר במדיניות של טרור פוליטי והפחדה". לדבריה "מי שעובר על החוק היא המשטרה ולא אנחנו, עלינו לבוא עם בטחון והשתתפות גדולה יותר בהפגנות, ובמיוחד בהפגנה היום, זאת תהיה התשובה הטובה ביותר במאבק הזה." והוסיפה ש"המשטרה היא זאת אשר מפעילה טרור."

אחד הצעירים שנעצרו. קרדיט: arab48.com

אחד הצעירים שנעצרו. קרדיט: arab48.com

ההפגנה תתקיים בשעה 18:00 בכיכר אל-ביג' בנצרת והיא קוראת לעצור את התקפת ישראל על הפלסטינים בירושלים ובגדה ולהתנגד לדיכוי ולקולוניאליזם.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס