ידיעה כתובה |

: אושר חוק ההזנה בכפייה

חברה נכתב על ידי

הכנסת אישרה בשבוע שעבר (חמישי) את חוק ההזנה בכפייה לעצירים ביטחוניים בקריאה שנייה ושלישית. החוק אושר ברוב של 46 חברי כנסת מול 40. הצעת החוק מסמיכה את בית המשפט להורות על האכלה בכפייה או טיפול בכפייה ללא הסכמת שובת הרעב וחרף התנגדותו בהתבסס על שיקולים של בטחון המדינה ושמירה על חיי האסיר.
ההסתדרות הרפואית הביעה התנגדות נחרצת לחוק ומסרה כי הוא עומד בניגוד לכללי האתיקה הרפואית וכי היא מנחה את כל הרופאים לא להישמע לחוק שאותו הגדירה כעינוי.

גם במרכז המשפטי עדאלה הגיבו נגד הצעת החוק ואמרו כי "מדינת ישראל אישרה בספר החוקים שלה לבצע עינויים בשובתי רעב. המטרה של הזנה בכפייה היא לשבור את רוחו של שובת הרעב, וזאת באמצעות הפרת זכותו לאוטונומיה שלו על גופו. בפני מדינת ישראל עומדות אפשרויות רבות למנוע את שביתת הרעב כגון הימנעות ממעצרים ללא משפט ובחינה מחדש של תנאי הכליאה של אסירים פלסטינים, אולם היא בוחרת בדרך נפשעת, אשר מהווה הפרה חמורה של כללי האתיקה הרפואיים ושל המשפט הבינלאומי".

רעבים לחופש (לדף הכתבה »)

ישראל של 2012 מחזיקה בבתי הכלא 250 עצירים מנהליים פלסטינים. העצירים מוחזקים במעצר לתקופות ארוכות מבלי שהוגש נגדם כתב אישום. אחד הכלים האפקטיביים שמצאו הפלסטינים להתמודד עם המעצרים המנהלים הממושכים הוא שביתת רעב.
הופק ע"י: | עלה ב: 30/08/2012

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל ישראל פרסם גם הוא פרסם הודעת גינוי: "אנו דוחים את הטענה הצינית של ממשלת ישראל שהמניע לחוק ההזנה בכפייה הינו הדאגה לחיי האסירים הפלסטינים. מטרת החקיקה, כפי שהשר ארדן הכריז על כך, הינה פוליטית ומכוונת להשתיק מחאה. לצורך השגת מטרה פוליטית זאת מגייסת ממשלת ישראל את ציבור הרופאים, מעמידה אותם באחתד הדילמות הקשות ביותר בחייהם המקצועיים וחושפת אותם בפני תביעות בינלאומיות.

מאז הכיבוש הישראלי אלפי אסירים פלסטינים ישבו בכלא הישראלי ועשרות מהם פתחו בשביתת רעב. 5 מהם מתו, בזמן שהואכלו בכפייה. כשהשר ארדן אומר ש"לא ניתן לאיש לאיים עלינו ולא נאפשר לאסירים למות בביתי הכלא שלנו" הוא מתכוון לומר, ששלטונות הכלא הם שיחליטו איך ימות האסיר – באמצעות ההאכלה בכפייה.

אמנסטי ישראל מדגישה שבנושא הכה רגיש של השמירה על חיי אדם, הצליחו הרופאים בישראל עד היום ללוות את שובתי הרעב ולשמור על האיזון העדין שבין שמירה על חיי אדם לבין הזכות של האסיר לאוטונומיה על גופו".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס