ידיעה כתובה |

: פלסטינים עונו והוצאו להורג ללא משפט

מדינה נכתב על ידי

אמנסטי אינטרנשיונל: פלסטינים עונו והוצאו להורג ללא משפט בידי כוחות חמאס, בזמן העימות בעזה ביולי ואוגוסט 2014.

כוחות חמאס ביצעו חטיפות, עינויים והרג בלתי חוקי של פלסטינים, שהואשמו ב"שיתוף פעולה" עם ישראל בזמן המבצע הצבאי הישראלי ברצועת עזה

דו"ח חדש של אמנסטי אינטרנשיונל מפרט סדרה של הפרות, ביניהן הוצאה להורג ללא משפט של לפחות 23 פלסטינים ומעצר של עשרות אחרים, ביניהם חברים ותומכים של פת"ח.
רבים ממעשי ההרג הוצגו בצורה פומבית כמתקפות נגד אנשים שסייעו לישראל בזמן העימות, אך לפחות 16 מהמוצאים להורג היו בשבי חמאס עוד טרם החל העימות. רבים מהם המתינו לתוצאות המשפט שלהם כאשר נלקחו מבית הכלא והוצאו להורג במקום. כוחות חמאס אף חטפו, עינו או תקפו תומכים של הפת"ח, ביניהם חברים לשעבר בכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית.

emnesti

שמונה עצורים המתינו עדיין למשפט על "שיתוף פעולה" עם ישראל בזמן שהוצאו להורג. שישה אחרים חיכו לתוצאות ערעורים על עונש מוות מבית משפט צבאי בעזה, בעוון אותן האשמות. שניים אחרים הורשעו וריצו עונש מאסר כשהוצאו להורג. רבים הורשעו לאחר משפטים בפני בתי משפט שקוימו בהם הליכים לא הוגנים. חלקם אמרו שעונו כדי להוציא מהם "וידויים". ב-22 באוגוסט, 6 גברים הוצאו להורג בתוך מסגד בידי כוחות חמאס, בפני מאות צופים ביניהם ילדים. חמאס הודיע שהגברים נחשדו ב"שיתוף פעולה" ושנגזר עליהם גזר דין מוות ב"בבתי משפט מהפכניים". הגברים המכוסים בברדסים נגררו לאורך הרצפה וכרעו על ברכיהם ליד קיר הפונה אל קהל, כאשר כל אחד מהם נורה בראשו ולאחר מכן "רוסס" בקליעים. אחרים שנחטפו בידי חמאס נחשפו לעינויים, שכללו הכאות באלות, קתות רובים, צינורות וחוטים, או הוחזקו בתנוחות כואבות. לפחות שלושה שנעצרו בזמן העימות באשמת "שיתוף פעולה" עם ישראל מתו בשבי.

"עינויים והתעללויות בעצורים בזמן עימות צבאי והוצאות להורג ללא משפט – הם פשעי מלחמה. ההנהלה דה-פקטו בעזה חייבת לשלוח מסר לכל כוחות האכיפה להתייחס לעצורים בצורה הומנית. כל הטענות אודות הוצאות להורג ללא משפט ועינויים חייבות להיחקר בצורה עצמאית ונטולת פניות והמבצעים צריכים לעמוד לדין במשפט הוגן", אמר פיליפ לות'ר, מנהל תכנית המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי אינטרנשיונל.

אמנסטי אינטרנשיונל קורא לרשויות הפלסטיניות, כולל ההנהלה דה-פקטו של החמאס בעזה, לשתף פעולה עם מנגנוני חקירה בינלאומיים עצמאיים ונטולי פניות, משפטיים או לא משפטיים, כולל ועדת החקירה שהוקמה בידי מועצת זכויות האדם של האו"ם ביולי 2014. עליהם לוודא שהמקרים המתועדים בדו"ח הזה, בין היתר, ייחקרו בצורה עצמאית ונטולת פניות ובמידה ותימצאנה הוכחות מספיקות, חשודים בביצוע הפשעים יובאו לדין בהליכים שמכבדים את הסטנדרטים הבינלאומיים למשפט הוגן – זאת מבלי לנקוט בעונש מוות

 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו 2 תגובות באתר

  1. הצופה 27 במאי, 2015  בשעה 13:30

    מדוע כולם שותקים???? כל יפה הנפש, והשמאל הקיצוני או תומכים למינהל, כל הצבועים למינהל לא אומרים מילה

  2. יוסי 27 במאי, 2015  בשעה 14:11

    סוף סוף האמת יוצאת פה לאור,
    להבין מי זה הצד השני.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס