ידיעה כתובה |

: די לקידוחי הנפט בגולן!

סביבה נכתב על ידי

המטה לעצירת קידוחי הנפט בגולן: חברת אפק המחפשת נפט בגולן הצהירה לבורסה בשבוע שעבר על גילוי הידרוקרבונים בקידוח הראשון (נטור), במקביל מתגברים פרסומי מחקרים מארה"ב ואירופה הקושרים באופן מובהק בין רעידות אדמה לקידוחי נפט וגז ובין זיהומי מקורות מי שתייה לקידוחי נפט וגז. תושבי הגולן והציבור כולו בצפון, פעילי מטה המאבק ושותפיהם לקואליציה בארגוני הסביבה לא מתכוונים לאפשר הרס של הגולן והכנרת ופגיעה בציבור.

ramat-hagolan3חברה אמריקאית בשם ג'יני אנרג'י (Genie Energie) שמקדמת קידוחי נפט לא קונבציונאליים בעולם (פראקינג) מנסה את מזלה בישראל. ג'יני אנרג'י ניסתה כבר את מזלה פעם אחת כשהתחפשה בשם "IEI" ורצתה להפיק פצלי שמן בעמק האלה. לאחר מאבק ציבורי תכניותיה נדחו ב-2014.

[מה זה קידוחים לא קונבציונאליים או פראקינג? מדובר על טכנולוגיות חדשות ומסוכנות להפקת נפט או גז טבעי שנמצאות בשימוש רציני לא יותר מעשור. בהליך זה יש לקדוח עמוק יותר וקרוב יותר למי התהום מאשר קידוחים קונבציונאליים והוא כולל החדרה של נוזלים – בערך כשמונה מליון ליטר מים לקידוח – מעורבבים עם חול ועד כ -700 סוגים שונים של חומרים כימיים ביניהם חומרים מסרטנים שאמורים להמיס שכבה סלעית על מנת להגיע לנפט ולהציפו מעל האדמה.]

בימים אלו, חברת ג'יני אנרג'י כבר החלה לקדוח ברמת הגולן על מנת להפיק פצלי נפט, הפעם התחפשה בשם אחר "אפק", אך זוהי אותה הגברת בשינוי אדרת. לפי הדו"ח של חברת האם לבורסת נאסד"ק ישנו: "אבחון של מרבץ עם פוטנציאל משמעותי של 'נפט הדוק (tight oil)'" סוג של נפט שמחייב שימוש בטכנולוגית פראקינג\קידוחים לא קונבציונאליים.
טכנולוגיות אלה הן מסוכנות והן הוצאו מחוץ לחוק על ידי סקוטלנד, בריטיניה, צ'כיה, ועוד מדינות ברחבי העולם.

ביום רביעי, ה-20.5, בשעה 16:30 מטה המאבק ושותפיו לקואליציית הארגונים יקיימו אירוע לציבור כולו ליד אתר הקידוח (אום אל קנטיר) שליד מושב נטור.

ramat-hagolan-shvo

 

 

 

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס