ידיעה כתובה |

: חוף ים הוקם מול ביתו של השר סער בת"א

סביבה נכתב על ידי

ארבעה ימים לפני ההצבעה על התיקון לחוק החופים, פעילים פתחו חוף ים מול ביתו של גדעון סער והגישו לו כ50,000 חתימות על עצומות לעצירת הבניה בחופים
תושבי רחוב ברנדיס בצפון הישן של תל-אביב הופתעו לשמוע היום מבעד לחלונם צלילי כינור ושירה של אוהבי ים. המפגינים, פעילי מגמה ירוקה באו לעודד את גדעון סער לקראת ההצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה על התיקון לחוק החופים שתיערך ביום ראשון הקרוב. לכמה שעות, הרחוב העירוני התלבש כמו חוף ים עם חול, גלים, שחקני מטקות, ומצילים שצעקו לעוברים ושבים ברחוב המחופש להיזהר ממערבלי הבטון ומעבודות הבנייה, שמאיימות היום כמעט על כל חופי הארץ.


במוצ"ש הקרוב 14.6, ערב ההצבעה וועדת שרים, תיערך מסיבה המונית- בה צפויים להשתתף מאות אנשים ליד ביתו של גדעון סער, האחראי על התכנון והבניה בישראל, על מנת לעודד אותו להצביע בהתאם לאינטרסים הרחבים של עם ישראל, תהלוכה תצא בשעה 20:30 בשד' נורדאו פינת רח' הירקון, ותתקדם עם עמדת ה DJ הניידת, אל ביתו של גדעון סער, משם תמשיך הליכה לפארק הירקון להמשך המסיבה והריקודים להצלת החופים, הציבור מוזמן!
התיקון לחוק החופים בא להסדיר פרצה בחוק החופים- החוק אוסר על בנייה במרחק 100 מטר מהים, ודורש אישור מיוחד לבניה ברצועת ה-300 מטר מקו המים, אך לא חל רטרואקטיבית על תכניות בנייה ישנות מלפני שנת 2004. למרות שלכל תושב בישראל יש כיום כפחות משני ס"מ חוף, גם החופים המעטים שנותרו מאוימים על ידי עשרות תכניות בניה.
מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה: "המשמעות היא שללא התערבות ושינוי החוק, אזרחי ישראל ימצאו עצמם בעוד מספר שנים בלי חופים פתוחים לנפוש ולהירגע בהם. אין צורך בבתי מלון נוספים על חשבון השטחים הפתוחים. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, התפוסה של המלונות בארץ עומדת גם בתקופה העמוסה ביותר על כ-60%, תכניות בניה של מגדלים על החופים משנות את יעודן ממלונאות לדיור זמן קצר לאחר אישורן והופכות לדירות יוקרה לעשירון העליון על חשבון החופים הפתוחים של הציבור".מראש הנקרה ועד אילת יוצאים אוהבי החופים לצעדות והפגנות להצלת החופים, ברשתות החברתיות מתעסקים בנושא ללא הרף, 77 חברי כנסת חתומים על הצעת החוק, בניהם גם הנשיא החדש של ישראל – רובי ריבלין, אבל מספר שרים ושר הפנים גדעו סער בינהם, מסרבים להביע את עמדתם בנושא. שמועות אומרות כי ישנם לחצים ממשרד התיירות וממשרד השיכון להתנגד לתיקון לחוק החופים.
החוף של האקטיביסטים ברחוב מול ביתו של שר הפנים סער

החוף של האקטיביסטים ברחוב מול ביתו של שר הפנים סער

ביום ראשון ההצעה לתיקון חוק החופים תעלה בוועדת השרים לחקיקה

ביום ראשון ההצעה לתיקון חוק החופים תעלה בוועדת השרים לחקיקה

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס