תמלול הכתבה: מוסיקה עובדת למען

אסף אדיב: האחד במאי הוא יום שבו יוצאים העובדים בכל מקום בעולם להגיד שהפועל והעובד והעובדת הם הבסיס של העולם הם הבסיס של החיים. ומגיע להם זכויות שוות ומגיע להם כבוד ומגיע להם שיכבדו אותם.
יואב טמיר: אנחנו מגיעים הנה כדי לחגוג את החתימה על ההסכם הקיבוצי של המורים לאמנות בראש העין. שחתמו את זה אחרי מאבק מאד ממושך ומאד עיקש.
מיכל שורץ: אין יחסי עובד מעביד, אין נותני חשבוניות, אין חופשות, אין רצף וכו'. ואנחנו מאד מקווים שזה יהיה תקדים.
אלון הררי: אני חושב אישית שהאירוע מאד חשוב מאד משמח גם בשבילי כאחד שיודע מה הוא מאבק עובדים אמיתי, מאבק עובדים לא קל.
אורית גורי זלוטוב: חלק מהעובדים מאד מאד חשש לשבות, חשש להילחם, חשש להפעיל איזה שהוא כ אבל בסופו של דבר הם נתנו את האמון שלהם והצביעו בעד. גם כשזה לא היה ברור, כשישבנו כולנו ולא היה ברור אם ה ירימו את היד – הם הרימו את היד וזה מאד עזר.
מיכל שורץ: ויחד עם זה אנחנו בעצם מפגישים פה פועלים ממגזרים שונים ומשונים שעובדים איתנו. החל מעובדים פלסטינים מהגדה המערבית, פועלי מוסך צרפתי דרך המורים למוסיקה דרך עובדות חקלאות, דרך מורים למכללות לצילום מוסררה ואחרים.
אסף אדיב: להוריד את השכר של האנשים מתחת לשכר המינימום לא לתת להם שכר בזמן שהם נפצעים או בזמן שהם בחג או בזמן שהם בחופש ובעצם להעסיק אותם פר יום בלי נסיעות, בלי פנסיה, בלי ביטוח לאומי, ובלי שום ביטחון סוציאלי. ומה שאנחנו באים ואומרים במוסך צרפתי אנחנו באים ואומרים למעסיק שהעובדים האלה הם בני אדם ומגיע להם זכויות ואנחנו במשך שלוש שנים נלחמים. והמלחמה הזאת הייתה מלחמה של לעמוד ולהוכיח את ה"אובייס" את הברור את המובן שמדובר פה על רדיפה.
חאתם אבו זייאדה: התקבלה ההחלטה להחזיר אותי לעבודה במוסך. ובעזרת השם ב-12.05 אחזור למוסך ואעבוד שוב עם כל העובדים. זה יהיה יום היסטורי לכל העובדים הפלסטינים, אחרי היום הזה אין יותר פחד.
אסף אדיב: בשירות התעסוקה יש אלפי של תושבי מזרח ירושלים שמגיעים לשם מדי יום ובעצם נמצאים בתנאים קשים ביותר עוד לפני שהם נכנסים ללשכה שלא לדבר על היחס בתוך הלשכה. נשים פלסטיניות ממזרח ירושלים שבאות לשם ועוברות פשוט השפלה כל שבוע שוב ושוב ע"י הפקידים. אנחנו מקשיבים היטב למוסיקה של העובדים והעובדות. לא רק של נגני המוסיקה ומורי המוסיקה אלא גם של עובדי המוסכים והבניין והחקלאות. אנחנו מקשיבים למצוקות שלהם ולקשיים שלהם ועובדים איתם ביחד כדי להרים אותם קדימה כדי לבנות איגוד שהוא באמת משקף את מעמד הפועלים.

סוף תמלול הכתבה: מוסיקה עובדת למען

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס