תמלול הכתבה: מבסוטה

קריינות: בשורה נשית חדשה יוצאת בימים אלה מהגליל, מרוחניות ועד אקטיביזם חברתי, משלום עם האדמה, לשלום בין בני הדתות והתרבויות השונות, לכל אלה יש מקום חדש ושמו מבסוטה, איפה? בין אבירים לפסוטה.

כנרת גולן הוז: למה מבסוטה? כי אישה מבסוטה, כי אישה מבסוטה זה אומר שהיא מחוברת לייעוד שלה ושהיא יוצרת סביבה הרמוניה וכשהנשים יעשו את זה ביחד ויצאו ויקחו גם אחריות על הרמוניה במרחב הציבורי, אז יהיה שלום.

קריינות: למבסוטה יש שתי אמהות, כנרת גולן הוז, אשת תקשורת ורוח ומאיה גולצמן שמעצימה נשים ומפתחת קהילות מתוך אקטיביזם חברתי פוליטי.

מאיה גולצמן: בעצם קבוצה של נשים יהודיות וערביות חשבנו מה לעשות והקמנו את מרחב נשים שבמהותו זה פלטפורמה מסויימת של נשים יהודיות וערביות שבעצם מזמינות נשים אחרות לעשות מיזמים חברתיים.

קריינות: מי שהגו את השם, הן הנשים של פסוטה ואבירים, שנפגשות פעמיים בשבוע במתנ"ס בפסוטה לשחק כדור-רשת.

ראויה אבו סמעאן: והמילה מבסוטה בערבית זה שמח, אנחנו קודם כל מאד מבסוטות ממה שאנחנו עושות, אנחנו מאבירים וגם מפסוטה, שזה שני כפרים שכנים, ערבים ויהודים ודו קיום והכל כיף וסבבה וכיף.

יעל בן בשט: אתה מתחיל משהו טוב, מתחבר למישהו אחר שעושה משהו טוב ודברים מתחברים ומתרחבים, אני אישית מפנטזת על גן דו לשוני באבירים, שיהיה לפסוטה ואבירים, ואני יכולה להגיד לך שעוד כמה הורים מהישוב גם היו שמחים לדבר כזה.

רפיק חורי: ואני, הן מצאו חן בעיני, אני באמת מאוד התקרבתי אליהן. המטרה היא בעיני מטרה טובה יש להן כוונות מאוד טובות, אז למה לי לא לעזור להן?

קריינות: אז מה יהיה במבסוטה? בשבתות נשים עושות שוק וטיולי משפחות בהדרכה משותפת בעברית ובערבית מנקודות מבט שונות על הסביבה, סדנאות, עבודת אדמה, למידה משותפת ויצירה של חברה חדשה.

כנרת גולן-הוז: זה משפט מתוך שיר של מחמוד דרוויש, שאומר שיש על האדמה הזו מה ששווה לחיות בשבילו ומה ששווה לחיות בשבילו זה שלום והמקום הזה נועד בדיוק בשביל זה.

סוף תמלול הכתבה: מבסוטה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס