תמלול הכתבה: הכותל בידן

מגישה: ומהזכות של נשים להיבחר אל זכותן להתפלל. רחבת הכותל התמלאה בנשים בבוקרו של ראש חודש שבט. בעבר כפי שדיווחנו לא פעם, נשות הכותל סולקו, נרגמו בכסאות ואף נעצרו ע"י המשטרה, בשל רצונן להתפלל בקול וUלהתעטף בטלית. פסק דין מלפני כשנתיים סלל את הדרך לקבוצות נשים שונות, להתפלל בכותל בדרכן.
לזלי זקס: פסק הדין בגדול אומר שלנשות הכותל יש את הזכות להתפלל בעזרת הנשים כדרכן. זה אומר תורת, תלית, תפילין ותפילה בקול רם.
מגישה: אמנם הישג, אך עדיין לא מושלם. אפשר להתפלל, להניח טלית וUתפילין, אך אסור להכניס ספר תורה.
לזלי זקס: מה שקורה כיום זה שלא מאפשרים לנו להכניס בשער של הכותל את ספר התורה שלנו, הרב רבינוביץ', שהוא מנהל את הכותל, הוציא הוראה שאסור להכניס ספרי תורה. ביקשנו ספר תורה, מעזרת הגברים, אמר לנו לא. אמרנו אנחנו נתרום ספר תורה, כדי שאנחנו נוכל להשתמש בו בעזרת הנשים, גם כן, לא הסכים.
מגישה: נשות הכותל יושבות בוועדה בכנסת, שנועדה להקים אזור תפילה ליברלי, מעורב, לנשים ולגברים בקשת רובינזון, בכותל הדרומי.
שחר מאיר: ברור שזה חורה ברור שיש מקום הלכתי לשים ספרי תורה גם בצד של הנשים, יש מקום לתפילת נשים, יש מקום גם לקריאה בתורה לנשים, בצורה הלכתית, כן, יש מקום לזה.
לזלי זקס: הגענו להרבה מאוד הסכמות, ולדעתי, עזרה נוספת בכותל הדרומי יכול להיות דבר נהדר לעם ישראל. כיוון שיש הרבה מאוד אנשים שרוצים לעשות בר מצווה לבן או בת מצווה לבת עם עלייה לתורה ולא רוצים לעמוד על כיסא, רוצים להיות יחד. וגם לנשות הכותל כמובן זה יכול להיות פיתרון. אנחנו נוכל להתפלל, עם ספר התורה. אנחנו מאוד מקוות שהנושא הזה של רחבה חדשה, מזמינה, פתוחה, נוספת, יתקדם גם אחרי הבחירות.
מגישה: אין ספק שלהרכב הכנסת והממשלה יהיו השלכות על הישגי הוועדה בסוגיית אזור התפילה הליברלי בכותל.

סוף תמלול הכתבה: הכותל בידן

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס