תמלול הכתבה: מלצריות נאבקות בלנדוור

קריינות: קפה לנדוור בגן מאיר מוגדר באתר הרשת כאי של שקט- מקום בו ניתן לקחת אתנחתא מההמולה התל אביבית ולהינות מציוצי הציפורים, צמרות העצים וקול צחוקם של ילדים.
מפגינים: אל תכנסו לקפה!
קריינות: הקולות הזועמים שאתם שומעים מגיעים מבית קפה אלטרנטיבי שהוקם מול הסניף במחאה על תנאי העסקת מלצרים במקום. המפגינים הציעו ללקוחות שתיה חמה ועוגיות בחינם והפצירו בהם שלא לתמוך בעסק שאינו מכבד את העובדים שלו.
מפגינים: תעזבו ת'שלוחנות, מנצלים מלצריות! תעזבו ת'שלוחנות, מנצלים מלצריות!
תמר מארה: אחרי שפוטרתי מלנדוור, ניסיתי להשיג אותם כמה זמן כדי לקבל תשלומים שהגיעו לי ולא קיבלתי מעולם, כמו שכר על ההתלמדות שלי, שעות סטנד ביי שלא שילמו לי עליהן, טיפים באשראי שהרווחתי ולא קיבלתי מעולם, השלמות לשכר של לנדוור, שזה 30, וראיתי שאין עם מי לדבר בעצם.
תומר ברוש: מתי שבאתי לעבוד אמרו לי שאני אקבל את שכר ההתלמדות חודשיים אחרי שאני עובד שם ושזה רגיל בלנדוור. פשוט קיבלתי את זה כי לא ידעתי מה אני יכול לעשות.
קריינות: המקרה של תמר ותומר אינו ארוע חריג בענף. בארגון מלצרים עם כבוד ערכו סקר ובדקו את תנאי המלצרים.
נדב בן אוד: אז אנחנו ראינו שיש 76% מהמלצרים שנמצאים במשמרות "סטנד ביי", רק נסביר- משמרות "סטנד ביי" זה אומר שהמלצר נמצא בבית וממתין שיקראו לו לעבודה. ברוב המקומות מקבלים על זה כסף, אבל בעולם המלצרות 59% מהם לא מקבלים על זה כסף.
שאלנו אם מעסיק מפריש כסף בשביל הפנסיה, שזה חוק משנות ה-90 בישראל וגילינו ש-50% מהמקומות אין שום דבר כזה פנסיה.
וראינו ש-65% מהמלצרים לא מקבלים החזרי נסיעות שזה אומר שאת השעה שאני עבדתי בה- חצי ממנה אני רק משלם על נסיעות.
עודד האקר: אני יודע שיש לי את האמת שלי, שכל אחד מהעובדים שלי מקבל את כל הזכויות שלו לפי החוק.
תמר מארה: התחברתי עם "חזית עובדי תל אביב יפו" שזה ארגון של עובדים למען עובדים שמאמינים בפעולה ישירה ורק אחרי ששלחנו מכתב דרישה ואיימנו בהפגנה הם בעצם נענו לבקשות שלנו והיו מוכנים לנהל משא ומתן.
תומר ברוש: בזכות זה שיש את ההפגנה, אני לפחות אקבל שכר של ההתלמדות, ואפילו לא שכר מינימום- רק את ההתלמדות .
קריינות: המאבק של תמר ותומר לא הסתיים וככל הנראה ביום שישי הקרוב ישובו המפגינים להפר את השלווה בגן. רוצים לתמוך בהם? בפעם הבאה שאתם יוצאים לבלות עצרו רגע ובדקו האם המקום מכבד את העובדים שלו ושומר על זכויותיהם.

סוף תמלול הכתבה: מלצריות נאבקות בלנדוור

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס