תמלול הכתבה: בכנסת – על החלטה 1325 של האו"ם

תמר זנדברג: החלטה 1325 מדברת על יצוג נשים במוקדי קבלת החלטות בנושאים מדיניים ובטחונים, אבל יש לה עניין מהותי שהוא אולי מסביר לנו למה הייצוג הוא חשוב. הייצוג הוא חשוב לא בשביל שנשים תנהלנה את המלחמות במקום גברים, אלא בשביל שיהיה שלום.
קריינות: בדיון שהיה השבוע בכנסת בוועדה לקידום מעמד האישה התמקדו בשילוב נשים במוקדי קבלת החלטות בנושאי שלום וביטחון בעיקר לאחר צוק איתן.
סביונה רוטלוי: מאסתי לראות נשים בתקשורת כמי שאורזות את התרמילים, שולחות חבילות, באות לעודד, מבשלות ואחר כך לצערנו מקוננות. ואנחנו מודרות לחלוטין מהשיח החשוב ביותר, וזה השיח על מלחמה ושלום.
עליזה לביא: כל התהליך של בדיקת מבצע צוק איתן, הועדה שבוחנת – אין בה אף אישה. מי שבוחן, בוחנים, את המסקנות, את ההתארגנות, את הביקורת, את כל אותם דברים אלו גברים. רק גברים, למרות שאנחנו כמה חברות בוועדת חוץ וביטחון.
שרי אהרוני: שיחות על הפסקת אש, הסבבים האחרונים שראינו בקהיר, הם בעצם בעצם המקום שבו חלק מההחלטות החשובות ביותר, דה פקטו, לגבי העתיד או ההמשך של הסכסוך כאן נקבעת. גם כאשר יש את דברים הכי דחופים בעולם, כמובן זה ביטחון, ביטחון לאומי, הכי דחופים בעולם גם שם חייבות להיות נשים, וגם שם לדעתי צריכות להיות נשים מגוונות.
סביונה רוטלוי: המבט של הנשים לא בא רק מהקנה של התותח. קודם יורים אחר כך דנים במשמעויות. אנחנו מביאות שיח אחר לנושא הזה.
קריינות: קואליציית ארגונים המקדמת את יישום החלטת האום 1325 בישראל ערכה סקר ממנו עולה כי קיים רוב בישראל שתומך במעורבות נשים במשא ומתן ובתהליך המדיני.
עדי גולדינר: ערכנו שנועד לבחון איך הציבור תופס את הנושא של מעורבות נשים בתהליך המשא ומתן המדיני. רוב הציבור, 66% בסך הכל מסכים שמעורבות נשים מתחומי המומחיות השונים תתרום למשא ומתן המדיני וסבור כי המעורבות הזאת תעזור גם בבניית פתרון ארוך ובר קיימא. 44% מהאוכלוסייה סבורים שיש צורך במעורבות יותר נשים, מאשר המצב הנוכחי היום. כמעט 40% מהציבור, 37% ליתר דיוק, כי אם מפלגה כל שהיא תקרא להכניס יותר נשים לתהליך המשא ומתן זה יעלה את הסיכויים שהם יצביעו לאותה מפלגה. נשים, גם מהמגזר היהודי וגם מהמגזר הערבי, יותר תומכות בשילוב נשים במשא ומתן, זה לאורך כל הסקר. בקרב האוכלוסייה הערבית ובקרב נשים ערביות התמיכה עוד יותר גבוהה. התוצאות האלה מלמדות לדעתנו, לא רק על הנכונות לראות את הסכסוך המתמשך כעניין מורכב שהפתרון שלו מצריך הכללת מגוון נקודות מבט וחשיבה מגדרית והבנה שיש כאן אולי עוד תחומי אחריות שאולי נדרשים לעניין, אלא גם על האמון שהציבור רוחש כלפי נשים והיכולת שלהן להגיע לפתרונות האלה.
קריינות: למרות התמיכה הרבה של האוכולוסיה הפלסטינית במעורבות נשים בתהליכי שלום וביטחון כפי שעלה מהסקר, לא נכחה אף אישה פלסטיניות בדיון.
באסל גאטס בשם חנין זועבי: חלק מהעמותות הערביות הסתייגו והחרימו את הדיונים בישראל סביב ההחלטה, בגלל התעלמות הדיונים מהכיבוש ועיסוקם ב"סכסוך". אסור במציאות של כיבוש להסתפק במונח הניטרלי "סכסוך", שמתעלם מהיות נשים באזורנו קרבן הן למלחמות והן לכיבוש. שילוב נשים במוקדי השפעה פוליטיים, שיחות ופתרון סכסוכים, התגבש כערך, בהנחה ששילוב קרבן, מעצם היותו קרבן יוביל לחתירה ולצדק.
תמר זנדברג: אנחנו לא יכולות להתעלם שבצד אחד של השולחן אנחנו ננהל דיון על נשים במוקדי קבלת החלטות ועל כמה זה חשוב, אבל מצד שני נתעלם מהמהות של זה.
באסל גאטס בשם חנין זועבי: נשים שמעודדות כיבוש אינן יכולות להיות חלק ממאבק פמינסטי.

סוף תמלול הכתבה: בכנסת – על החלטה 1325 של האו"ם

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס