תמלול הכתבה: מה נשתנה? מכת העוני

קריאות מפגינים: "יאיר יאיר תתעורר! הילדים שווים יותר!"

קריינות: הסגל והסטודנטים במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון בנגב, הקימו מטה להחזרת קצבאות הילדים ופתחו הבוקר את מאבקם במרכז העיר באר שבע.

ד"ר רוני קאופמן: הפגיעה הזאת בקצבאות שאנחנו רואים את הביטויים שלה היום בכל הרמות- בדו"ח מבקר המדינה על מצב חוסר הביטחון התזונתי, פשוט הבהירה לכולנו שאנחנו חייבים לעשות משהו.

טלי פישמן-פז: 35,000 ילדים חדשים שיגיעו מתחת לקו העוני זה פשוט לא סביר במיוחד במדינה שמעל שליש מהילדים כבר עניים גם ככה.

ניצן בן משה: אנחנו לא מקבלים את הדברים כגזירת גורל, לא את המצב שלנו ולא את המצב של האוכלוסיות שאיתם אנחנו עובדים ובגלל זה אנחנו פה.

דליה אייבי: הממשלה מתנערת, המדיניות מתנערת, יש ילדים שזקוקים לפת לחם! לא יתכן שיורידו את קצבאות הילדים, להחזיר חזרה!

קאיד אבו ערר: קו העוני בדרום זה מעל ומעבר, גם אצל הבדואים במיוחד, יש להם הרבה ילדים ואין את הקצבאות, היו חיים על הקצבאות, כל ילד נותנים 140 שקל, מה זה נותן 140 שקל? מה זה יעזור?

קריאות מפגינים: "מה נשתנה הפסח הזה מכל השנים?"

קריינות: הריטואל התקשורתי של הכאה על חטא על היקפי העוני ערב ליל הסדר, תוקף אותנו גם השנה.

עו"ד בקי כהן-קשת: אנחנו בערב חג פסח ופסח זה חג חירות, ואין חירות כשיש עוני, אנשים עניים הם לא בני חורין באמת.

ברהן מלדה: אם פעם היינו רגילים לקנות מתנות אחד לשני וכל זה, זה ירד מסדר היום, אז אתה חוסך פה ושם רק כדי שיהיה על השולחן מספיק כדי לכבד את החג ואת המשפחה.

עו"ד בקי כהן- קשת: היום הפרעה זה מי שבחרנו בו, אנחנו מחכים למשה שיצא מתוך הארמון, יסתכל סביבו ויראה את הדרך שבה אנשים חיים.

כתב: את מתכוונת למשה כחלון?

עו"ד בקי כהן- קשת: אני מתכוונת לכל אחד מהמנהיגים הנבחרים שמתבקש לצאת החוצה מהארמון שבו הם חיים ולא רואים סביבם את העוני.

דליה אייבי: אני בעד כחלון, כן, אם הוא יבחר מפלגה חדשה, אני איתו!

קריינות: בשעה שמפלגות הקואליציה מנפיקות לנו אקזיטים לדיור, לרווחה וליוקר המחייה, במקום פתרונות של ממש עם תג מחיר בצידם, תוך קיצוץ מתמיד בזכויות הסוציאליות ובמיוחד בקצבאות הילדים, הביקוש ברחוב הישראלי למותג פוליטי חדש שימלא את הוואקום רק מטפס ככל שעובר הזמן, זרעי המחאה החברתית מבשילים רק עכשיו וצפויים לטרוף מחדש את המפה הפוליטית.

קריאות מפגינים: לא לא לא נשתוק עד שישתנה החוק!

סוף תמלול הכתבה: מה נשתנה? מכת העוני

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס