תמלול הכתבה: סוף עונת המסיק

קריינות: עונת מסיק הזיתים שנמשכה השנה זמן קצר, הסתיימה עם יבול דל. בשאר דחיל, בעל מטע זיתים באזור שכם, מסתייע גם השנה במתנדבים מישראל ומהעולם.
בשאר דחיל: בכל שנה אני עומד מול תקיפות של מתנחלים. לא רק באדמה הזאת, אלא גם באדמה מהצד השני, כי הם מנסים בכל שנה לבוא לכאן ולקחת את הזיתים ולקטוף את הזיתים ולחתוך את העצים ולמנוע מאיתנו להיות באדמה או לחרוש אותה.
קריינות: הפעילים מסייעים לבשאר לא רק בתור ידיים עובדות, אלא משרים תחושת ביטחון אל מול חיכוכים אפשריים עם המתנחלים, או חוסר הגנה והתעלמות של הצבא.
היללה זיו: כשהגעתי לפנסיה פשוט יש לי יותר זמן, והרגשתי שאני חייבת חובה חברתית ל...לאום שלי.
דין יסחרוב: פעמים רבות מתנחלים יגיעו לפה מתוך איזשהו ראייה שהם בעלי הבית ואדוני הארץ. הם ייתקפו ויראו את זה כנכון לגרש אנשים מהאדמה שעליה הם עובדים.
בשאר דחיל: כל פרנסתינו מסתמכת על הזיתים. זה מקור עיקרי בשבילינו. כשיש תוצרת טובה, אז יש לזה השלכות טובות, לבית שלנו, כדי שנוכל לחיות בצורה טובה בזכות הזיתים.
ניקולינה קובריק: אני חושבת שזה נפלא שכולם מוסקים את פירות האדמה שלהם בצורה מכובדת, ועם עזרה וסולידריות של אנשים שחולקים אותה מולדת. לא משנה איפה הגבולות המולדת זהה, אז חשבתי שזו תהיה דרך נחמדה לחוות את הסולידריות בין שני הקבוצות בעזרת עבודה משותפת.

סוף תמלול הכתבה: סוף עונת המסיק
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס