תמלול הכתבה: מה לאמריקאית ולמשט לעזה?

כתבת: בתור אמריקאית, מה העניין שלך בעזה?
גייל מילר: העניין שלי, אני חושבת שישראל היא המקבלת העיקרית של עזרה מארה"ב, סיוע צבאי. ואני חושבת שללא זה, ישראל לא תוכל להמשיך את הכיבוש, הדיכוי וההתנחלויות. כאזרחית אמריקאית אני מרגישה שאלו כספי המיסים שלי שתומכים באי צדק כלפי הפלסטינים מצד ישראל.
כתבת: בעקבות הניסיון שלך, מה את מצפה שיקרה לספינות?
גייל מילר: אני רוצה לקוות שישראל במקרה הזה תבין שעדיף לה לתת לספינות לעבור מאשר להיראות רע כמו שהם נראו כשעלו על ספינות, עצרו פעילים לא אלימים וגירשו אותם. אני חושבת שזה יראה טוב יותר עבור ישראל אם הם יאפשרו לספינות האלו, ולכל הספינות, לעבור, ויאפשרו לתושבי עזה גישה לים בעצמם. וגישה אווירית ודרך הגבולות שלהם. אני חושבת שישראל היא מעבר... אני אפילו לא יודעת באיזו מילה אני רוצה להשתמש... כפי ששמעתי מישהו אומר לא מזמן, ישראל הורסת את עצמה, לדעתי. אני יהודייה, אני לא ציונית אבל אני יהודייה וזה מאוד עצוב עבורי שישראל הוקמה בדרך שהוקמה, ועכשיו שהיא מתנהגת בדרך הזו ומתיימרת להיות בשמי, מתיימרת להיות בשם היהודים. שיש גרפיטי על קירות של בניינים של פלסטיניים על ידי חיילים ומתנחלים, זה מאוד כואב עבורי לראות את זה, לראות שהם טוענים שהם מדברים בשמי, בשם יהודים. ואני חושבת שיש הרבה יהודים שלא יודעים את העובדות ורבים שמתנגדים לדרך שבה הממשלה הישראלית מתנהגת, אבל יש גם רבים שלא מבינים, וזה מאוד עצוב.
כתבת: מה האווירה בארה"ב? אנשים יודעים על המשט?
גייל מילר: כנראה לא ממש, עדיין לא. הם מחפשים בחדשות אירועים בהם אנשים נפגעו, ואפילו אז... לא, הם לא יודעים. אבל בעיר ניו יורק, אני אספר לך סיפור על ניו יורק: מועצת העיר ניו יורק העבירה החלטה שאומרת ש BDS הוא אנטישמי ואיום על יהודים בכל מקום, ומי שיש לו התנגדות לדרך בה הממשלה הישראלית מתנהגת הוא בוודאי אנטישמי וצריך לעצור אותו. אז חלקנו, שמתנגדים לרעיון הזה, מילאנו את מועצת העיר, זה היה ביום שישי שעבר, וערכנו מסיבת עיתונאים גדולה בחוץ, ומילאנו את האולם והרבה אנשים העידו איך ההחלטה הזו לחלוטין מוטעית ומגוחכת ולא מייצגת הרבה יהודים. אז הם דוחפים לצד אחד ואנחנו דוחפים חזרה. לפעמים אנחנו מביעים עמדה והם תוקפים אותנו, זה מה שקורה בארה"ב, אבל אנחנו לא מקבלים הרבה סיקור תקשורתי.

סוף תמלול הכתבה: מה לאמריקאית ולמשט לעזה?
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס